فدراسیون کشتی روسیه، ایران را تهدید کرد

فدراسیون کشتی روسیه درخصوص عواقب پرداخت نشدن حق و حقوق کشتی‌گیر شاغل این کشور در لیگ ایران هشدار داد. در هفته پایانی لیگ برتر کشتی آزاد، کمیته لیگ فدراسیون به تیم پتروشیمی بهشهر به دلیل عدم اجرای تعهدات این تیم برای استفاده از کشتی‌گیر خارجی، اجازه وزن‌کشی نداد. طبق قانونِ اتحادیه جهانی برای ترانسفر کشتی‌گیران […]

2

فدراسیون کشتی روسیه درخصوص عواقب پرداخت نشدن حق و حقوق کشتی‌گیر شاغل این کشور در لیگ ایران هشدار داد.

در هفته پایانی لیگ برتر کشتی آزاد، کمیته لیگ فدراسیون به تیم پتروشیمی بهشهر به دلیل عدم اجرای تعهدات این تیم برای استفاده از کشتی‌گیر خارجی، اجازه وزن‌کشی نداد.

طبق قانونِ اتحادیه جهانی برای ترانسفر کشتی‌گیران در لیگ‌های مختلف دنیا، هر تیم موظف است بعد از توافق و به خدمت گرفتن کشتی‌گیر مورد نظرش، 2500 فرانک به حساب اتحادیه جهانی واریز کند. همچنین 10 درصد از قرارداد نیز از آنِ فدراسیون کشتی کشور مربوطه است که به گفته مهدی توکلی رئیس کمیته لیگ، بهشهری‌ها این مبالغ را پرداخت نکرده بودند و به همین دلیل نیز به این تیم اجازه داده نشد که در هفته پایانی دور برگشت لیگ آزاد کشتی بگیرد.

توکلی در این باره به تسنیم گفت: آلن گوگایف روس به بهشهر آمد و وزن هم کم کرد که برای این تیم روی تشک برود اما به دلیل عدم پایبندی تیم پتروشیمی به تعهداتش بابت استفاده از کشتی‌گیر خارجی، با وجودی که چند بار با آنها مکاتبه شده بود، ما هم طبق قانون اجازه وزن‌کشی به این تیم ندادیم. بعد از این اتفاق آنها 4 هزار دلار سهم آلن گوگایف را هم پرداخت نکردند، چراکه معتقد بودند او برای آنها کشتی‌ای نگرفته که بابتش پول بپردازند. به آنها گفتم که گوگایف آماده مبارزه بود و شما شرایط مسابقه را فراهم نکردید و به همین دلیل باید حق و حقوقش را بپردازید.

وی ادامه داد: در همین رابطه فدراسیون کشتی روسیه هم با فدراسیون ایران مکاتبه کرد، آنها از اینکه سهم این فدراسیون و همچنین قرارداد کشتی‌گیرشان پرداخت نشده، خیلی ناراحت هستند و حتی تهدید کردند که اگر حق و حقوق گوگایف پرداخت نشود، علاوه بر شکایت به اتحادیه جهانی، از حضور سایر کشتی‌گیران روس در ایران نیز ممانعت خواهند کرد که طبیعتا این اصلا برای کشتی ما خوشایند نیست.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که اغلب تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ آزاد از کشتی‌گیر خارجی و خصوصا روس استفاده می‌کنند و این رقابت‌ها هم قرار است بعد از جهانی بوداپست برگزار شود.

 

* به صورت قانونی مسئله را دنبال می‌کنیم

مدیرعامل تیم کشتی آزاد پتروشیمی بهشهر گفت: تمام هزینه‌های مربوط به استفاده از کشتی‌گیر خارجی را پرداخت خواهیم کرد و بعد از آن از مجرای قانونی پیگیر موضوع هستیم.مهدی انواری در مورد اتفاقات پیش آمده در هفته پایانی دور برگشت لیگ آزاد اظهار داشت: یک مقدار سوءتفاهم شد. دوستان در فدراسیون کشتی خیلی به ما محبت داشتند و ما نمی‌خواهیم به یک سری مسائل دامن بزنیم. امیدوارم با بزرگی رسول خادم و روحیه جوانمردانه‌ای که دارد، موضوع به شکلی حل شود. اجازه دهید که ما به همان صحبت‌های دوستان اکتفا کنیم. واقعیت این است که تیم پتروشیمی بهشهر سعی نکرد هیاهو ایجاد کند و ما از مجاری قانونی برای حل مسائل‌مان اقدام خواهیم کرد و حتما در این‌باره  اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه کمیته لیگ اعلام کرده فدراسیون کشتی روسیه ایران را تهدید به شکایت به اتحادیه جهانی کرده است، تاکید کرد: هدف ما از ابتدا کمک به کشتی بود. کل تیم و مجموعه پتروشیمی بهشهر و هیئت امنای باشگاه چنین نیتی داشته و دارند. صرف نظر از اینکه آیا حق با باشگاه پتروشیمی است یا فدراسیون کشتی، ما تمامی هزینه‌ها را پرداخت خواهیم کرد و بعد مسئله را از مجرای قانونی پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بهشهر ادامه داد: بعد از پرداخت هزینه‌ها، حتما تمام مطالب لازم را به رسول خادم  خواهیم گفت و هر تصمیمی که رئیس فدراسیون بگیرد، به آن احترام خواهیم گذاشت. ما خود را عضوی از خانواده کشتی می‌دانیم و نمی‌خواهیم باری را به دوش فدراسیون بیندازیم. ما در لیگ امسال دو تیمِ مدعی آرش زین و ستارگان‌ ساری که هر دو به مرحله نیمه نهایی رسیده‌اند را شکست دادیم و نکته جالب این است که این کار را با کشتی گیران بومی انجام داده‌ایم. به هرشکل باز هم قصد حضور در لیگ آینده را داریم.