علی دایی در جمع صاحبان رکوردهای شکست ناپذیر

رکورد گلزنی علی دایی در رده ملی در بین رکوردهای شکست ناپذیر تاریخ فوتبال قرار گرفته است. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از پایگاه اینترنتی NEWSBYTES، در تاریخ فوتبال رکوردهایی به جای مانده است که به نظر می‌رسد شکستنی نباشند. هر چند که این گفته وجود دارد که رکوردها برای شکسته شدن خلق می‌شوند […]

رکورد گلزنی علی دایی در رده ملی در بین رکوردهای شکست ناپذیر تاریخ فوتبال قرار گرفته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از پایگاه اینترنتی NEWSBYTES، در تاریخ فوتبال رکوردهایی به جای مانده است که به نظر می‌رسد شکستنی نباشند. هر چند که این گفته وجود دارد که رکوردها برای شکسته شدن خلق می‌شوند ولی در برخی از موارد این موضوع صدق نمی‌کند.

در ادامه‌ با چنین رکوردهایی در فوتبال آشنا می‌شوید:

* بیشترین گل در رده ملی، علی دایی؛ ۱۰۹ گل

علی دایی با زدن ۱۰۹ گل در دیدارهای ملی کاملا توانسته است با بقیه بازیکنان فاصله بگیرد. او در طول ۱۳ سال توانست طی ۱۴۹ بازی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ۱۰۹ گل به ثمر برساند. هنوز هیچ بازیکنی نتوانسته است به این رکورد نزدیک شود. نزدیک‌ترین بازیکن فعال نزدیک به علی دایی در حال‌ حاضر کریستیانو رونالدو است که ۷۵ گل برای تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال به ثمر رسانده است و فاصله زیادی تا رسیدن به علی دایی دارد.

* زودترین هت‌تریک و زودترین کارت قرمز

الکس تور، بازیکن تیم فوتبال شفیلد توانست در ۷۰ ثانیه هت تریک کند.در سال ۲۰۰۰ لی تاد، مهاجم سلتیک تنها دو ثانیه بعد از حضور زمین مسابقه اخراج شد و سریع‌ترین اخراجی فوتبال لقب گرفت.

* سنگین‌ترین شکست تاریخ

تیم المپیک ماداگاسکار که به دلیل تصمیمات گرفته شده در بازی قبل عصبانی شده بود، در بازی بعدی با نتیجه‌ ۱۴۹ بر صفر برابر حریف خود شکست خورد. تمام این گل‌ها را بازیکنان المپیک ماداگاسکار وارد دروازه‌ خودی کرد.

* قهرمانی‌های پیاپی در اروپا

در آغاز رقابت‌های باشگاهی در اروپا، رئال مادرید موفق شد پنج بار پیاپی قهرمانی در این رقابت‌ها را برای خود ثبت کند تا بتواند در این زمینه رکورد دست نیافتنی داشته باشد.

* گلزن‌ترین دروازه‌بان تاریخ

روجریو سنی، با زدن ۱۳۱ گل در مدت ۲۵ سال فعالیت توانست به این مهم دست یابد. اکثر گل‌های این دروازه‌بان از روی ضربات پنالتی‌ و ضربات ایستگاهی بوده است. او برای سائوپائولو بیست عنوان قهرمانی به دست آورد و در دو جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ حاضر بود.