قهرمانی تیم والیبال جوانان در باکو

سرمربی تیم والیبال ایران گفت: تکلیف قهرمانی ما از بازی برابر الجزایر مشخص شد. وقتی این تیم را با قاطعیت شکست دادیم مشخص شد که سکوی قهرمانی به ما تعلق دارد. بهروز عطایی سرمربی آملی تیم ملی جوانان  پس از کسب قهرمانی شاگردانش در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی گفت: «در ابتدا این موفقیت […]

سرمربی تیم والیبال ایران گفت: تکلیف قهرمانی ما از بازی برابر الجزایر مشخص شد. وقتی این تیم را با قاطعیت شکست دادیم مشخص شد که سکوی قهرمانی به ما تعلق دارد.

بهروز عطایی سرمربی آملی تیم ملی جوانان  پس از کسب قهرمانی شاگردانش در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی گفت: «در ابتدا این موفقیت را به مردم ایران تقدیم می کنم. نکته اصلی این است که ما در این مسابقات با تیم جوانان حضور پیدا کرده بودیم و با تیم های بزرگسالان مسابقه دادیم. از همین رو فشار مسابقات بالا بود. چراکه جوانان ما با تیم هایی که ۲ رده از آن ها بزرگتر بودند مسابقه دادند و همین فشار را مضاعف می کرد. تنها کشوری که تیم بزرگسالان خود را به مسابقات نیاورده بود تیم ترکیه بود که با تیم امید خود راهی رقابت های باکو شده بود.

وی در ادامه افزود: تکلیف قهرمانی ما از بازی برابر الجزایر مشخص شد. وقتی این تیم را با قاطعیت شکست دادیم مشخص شد که سکوی قهرمانی به ما تعلق دارد. حتی تیم ترکیه هم وقتی در یک بازی نزدیک و پرفشار حریف ما نشد، نتوانست برای بازی رده بندی خود را بازسازی کند. به گزارش مازند اسپرت ،عطایی درباره بازی فینال گفت: تیم آذربایجان بی تردید چشم به قهرمانی داشت. آن ها از تمام قوا استفاده کرده بودند تا مدال طلا را در خانه نگه دارند. یک بازیکن لهستانی و یک بازیکن روسی نیز در ترکیب آذربایجان بازی می کرد. اما نمایش خیره کننده جوانان ما تمام نقشه های آن ها را نقش بر آب کرد.سرمربی تیم ملی جوانان درباره ست دوم که با بسیار نزدیک و نفس گیر دنبال شد گفت: واقعیت این است که آذربایجان تیم خوبی بود و وقتی یک ست از ما عقب افتاد، تمام انرژی خود را گذاشت تا بتواند در ست دوم جبران کرده و به بازی باز گردد. من به بچه ها تاکید کرده بودم اگر ست دوم را ببریم کار قهرمانی تمام است. خوشبختانه با تغییراتی که انجام دادیم و تمرکز بچه ها و فشاری که برحریف آوردیم این ست را به نفع خود تمام کردیم و همان طور که پیش بینی می کردیم ست سوم را خیلی راحت بردیم. وی در پایان گفت: خوشحالم که این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که صد در صد آماده نبودیم و در فصل آماده سازی قرار داشتیم. این مسابقات یک محک خوب برای رقابت های قهرمانی جوانان جهان بود که هدف گذاری اصلی ما محسوب می شود.