عابدینی در جایگاه پنجم جام جهانی لهستان

عابدینی در شرایطی در بین ۱۷۵ شرکت کننده به عنوان پنجم جام جهانی لهستان دست یافت که هامر آمریکایی نایب قهرمان المپیک ریو پس از وی به عنوان ششم جهان دست یافت. کاپیتان تیم سابر ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی لهستان برابر نماینده مجارستان شکست خورد و پنجم شد. مجتبی عابدینی، کاپیتان […]

عابدینی در شرایطی در بین ۱۷۵ شرکت کننده به عنوان پنجم جام جهانی لهستان دست یافت که هامر آمریکایی نایب قهرمان المپیک ریو پس از وی به عنوان ششم جهان دست یافت.

کاپیتان تیم سابر ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی لهستان برابر نماینده مجارستان شکست خورد و پنجم شد.

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم سابر ایران که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شمشیربازی در لهستان برابر ژیلاگی قهرمان المپیک ریو از مجارستان ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد، با عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.عابدینی که با توجه به حضور در رده پنجم رنکینگ جهانی به صورت مستقیم به جمع ۶۴ نفر راه یافته بود، ابتدا با نتیجه ۱۵ بر ۹ از سد آپیتی ملی پوش فرانسوی گذشت، یک شانزدهم نهایی، با نتیجه ۱۵ بر ۷  ماردا شویلی از گرجستان را مغلوب کرد و با برتری ۱۵ بر ۱۱ برابر حریفی از آلمان به جمع ۸ نفر پایانی این مسابقات صعود کرد. به گزارش نسیم ورزش ، عابدینی به این ترتیب ۱۴ امتیاز پرارزش به مجموع امتیازات رنکینگ جهانی خود افزود. محمد فتوحی با کسب عنوان سی وپنجم، محمد رهبری با کسب عنوان چهل و دوم و علی پاکدامن با قرار گرفتن در رتبه چهل و پنجم هر یک دو امتیاز به مجموع امتیازات خود افزودند.

*عابدینی در میان چهار نفر برتر رنکینگ جهانی

برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی کشورمان، سابریست ایرانی در میان چهار شمشیرباز برتر جهان قرار گرفت.

بعد از درخشش مجتبی عابدینی در جام‌های جهانی ایتالیا و لهستان و عنوان نایب قهرمانی و پنجمی در این رقابت‌ها، شمشیرباز اسلحه سابر ایران به مکان چهارم جدول رده‌بندی بهترین شمشیربازان جهان صعود کرد.عابدینی در رده‌بندی جهانی ۱۵۹ امتیازی است.کیم جانگوان از کره جنوبی، آرون ژیلاگی از مجارستان و وینسنت آنستت از فرانسه در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

* ایستادن در رده چهارم جهان بی‌سابقه است

مجتبی عابدینی در خصوص مسابقات جهانی اسلحه سابر در لهستان اظهار داشت: امروز مسابقات تیمی داریم، امیدوارم مدال خوبی در این بخش کسب کنیم. در این مسابقات 170 شمشیرباز حضور دارند و مسابقات سطح بالایی در پیش داریم.

وی در ادامه افزود: تمام تلاشم را کردم تا رنکینگ خود را ارتقا دهم و خدا را شکر به این هدف رسیدم و مقام پنجم این رقابت‌ها را کسب کردم و در رده‌بندی جهانی جزو 4 نفر برتر دنیا شدم که این موضوع در تاریخ شمشیربازی ایران بی‌سابقه است.کاپیتان تیم سابر کشورمان تاکید کرد: سال 95 را با عنوان پنجمی جهان به پایان بردم و خدا را از این بابت شکر می‌کنم. امیدوارم سال 96 را با مدال شروع کنم و رنکینگ خود را باز هم افزایش دهم.