ظریف و مواضع خودتحقیری!

این روزها فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، آکنده از پرداختن به نوار صوتی بظاهر لورفته دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان پیرامون دو کلیدواژه میدان و دیپلماسی و نیز نگاه تلخ به نقش آفرینی منطقه ای و جهانی سردار سلیمانی شده است. اینکه ظریف دارای تفاوت دیدگاه با شهید سلیمانی و کلا” تفکر و […]

این روزها فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، آکنده از پرداختن به نوار صوتی بظاهر لورفته دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان پیرامون دو کلیدواژه میدان و دیپلماسی و نیز نگاه تلخ به نقش آفرینی منطقه ای و جهانی سردار سلیمانی شده است.

اینکه ظریف دارای تفاوت دیدگاه با شهید سلیمانی و کلا” تفکر و جریان مقاومت است، تعجب آور و بهت انگیز نبوده و کشف جدیدی از یک ماهیت پنهان مانده نیست، اما اینکه چرا این مصاحبه را در این برهه از زمان و با چنین ساز و کاری، آن هم در یک شبکه معاند انتشار داده اند، ابهام آمیز است!

ما برای آگاهی از دل پرکینه ظریف و برجامیسم ها نسبت به سردار سلیمانی و جبهه مقاومت، مترصد مصاحبه ظریف نبوده و نیستیم، چون برجام هسته ای که مقدمه برجام های بعدی بود، دیکته نانوشته ای است که اگر رهبری معظم انقلاب مانع نمی شدند، تا الان توسط تیم مذاکره کننده نوشته شده و مانند جریان حکمیت بر نظام ولایی تحمیل می شد.

ظریف در این مصاحبه نشان داد که برای قرار گرفتن در سمت وزیر خارجه نظام مقتدر جمهوری اسلامی، تا چه اندازه حقیر و فاقد ظرفیت مدیریتی و قابلیت دیدگاهی است.

اعتراف ظریف، هم از ناکامی برجامی ها در تحقق آرزوهای خام و غرب خواسته خبر می دهد و هم اعتبار عملکرد جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی را مضاعف کرده که اگر این شهید عزیز بعنوان مرد میدان و دست پنهان خدا نبود، امروز میدان هم به سرنوشت دیپلماسی التماسی ظریف دچار شده و ما را گروگان اراده استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی می کرد!

تازه متوجه می شویم که مخالفت آشکار با آمدن برخی سرداران به عرصه های اجرایی و نیز انعقاد توافق ۲۵ ساله با چین و احتمالا روسیه، از کدام محافل پنهان خط می گیرد!

حیرت انگیزترین بخش این مصاحبه، افشای اسرار محرمانه علیه روسیه و تشویش افکار عمومی با هدف مصادره و تسخیر مجدد انتخابات از طریق تکثیر شبهات است.

تازه معلوم می شود که چرا پوتین و چین اصرار داشتند که توافقات استراتژیک خود را با رهبری معظم بسته و به دولت مستقر اعتماد نکنند!

تازه معلوم می شود که چرا بشار اسد از کانال غیردیپلماسی به ایران آورده شده و به ملاقات مقام معظم رهبری هدایت می شود!

تازه معلوم می شود که چرا دولت تا این اندازه مصر به تصویب fatf بوده و هست!

تازه معلوم می شود که چرا جریان کارشکنی و خرابکاری و تخریب و جاسوسی در مراکز هسته ای ما همچنان استمرار دارد و دولت علیرغم مصوبه مجلس، با گروسی تفاهم نامه ادامه بازرسی امضاء می کند!

تازه معلوم می شود که چرا مواضع مشهود مقام معظم رهبری توسط تیم مذاکره، شقه شقه شده و ذبح می شود!

تازه معلوم شده است که جرا این دولت بر محرمانه ماندن گفتگوهایی اصرار می ورزد که توسط کری و شرمن خاطره نویسی شده و کتابشان چاپ می شود!

تازه معلوم شده است که چرا سند ۲۰۳۰ یونسکو مخفیانه در نظام آموزشی ما عملیاتی می شود و اگر هشیاری مقام معظم رهبری نبود، همچنان ادامه می یافت!

تازه معلوم می شود که چرا دولت علیرغم خروج توهین آمیز امریکا از برجام، همچنان به ادامه عضویت ذلیلانه و بی منفعت در برجام اصرار ورزید!

و دهها کشف تازه دیگر!

به هر حال تردیدی وجود ندارد که ظریف مثل قصه طوطی و بازرگان، شرح حال زار خود و تیم ناکامش را به امریکایی ها گفته تا از آنها در آستانه انتخابات، راه نجات و یا همان نفس مصنوعی بگیرد تا شاید بتوانند همچنان در عرصه اجرایی ادامه حیات دهند!

زهی تأسف و دریغ که پرچم دمکراسی ما به کسی سپرده شده است که جز ذلت و عقب نشینی و خوف از غرب چیز دیگری نمی فهمد و قلبا” احساس و لسانا” اظهار گرایش به غرب میکند!

دندان لقی که خیلی زودتر از سقوط طبیعی، باید کنده می شد که نشد!

هادی ابراهیمی