ظرفیت تجارت صنعت آرد استان افزایش یافت

اولین جلسه هم اندیشی دستگاههای اجرایی با کارخانجات آردسازی استان در سال 1397 به همت شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 برگزار شد. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: انجمن صنفی کارخانجات آرد سازی استان باید برنامه های سال 97 خود را تدوین و […]

2

اولین جلسه هم اندیشی دستگاههای اجرایی با کارخانجات آردسازی استان در سال 1397 به همت شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 برگزار شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: انجمن صنفی کارخانجات آرد سازی استان باید برنامه های سال 97 خود را تدوین و اولویتهای خود را مشخص کند.

سید محمد جعفری با بیان اینکه تحریم های خارجی و افزایش قیمت ارز نباید ما را دچار اختلال کند عنوان کرد: باید با قدرت بیشتر ادامه دهیم و باید به صنعت آرد استان کمک کرد.

جعفری با اشاره به افزایش ظرفیت تبدیل گندم به آرد استان اظهار داشت: در سال گذشته 144 هزار تن گندم 900 تومانی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن آسیاب شده است که این رشد چشمگیر موجب افزایش فعالیت کارخانجات و همچنین افزایش اشتغال شده است.

وی تاکید کرد: در سال 97 باید ظرفیت تبدیل گندم 982 تومانی به آرد را به 2 برابر برسانیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 تصریح کرد: در سالجاری با توافق صورت گرفته در خصوص خرید گندم غرب استان گلستان و به همین تناسب خرید گندم غرب کشور و انجام این عملیات در بورس مازندران، کارخانجات آرد استان این بستر را بوجود بیاورند تا 350 هزار تن گندم آزاد را تبدیل به آرد کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار آرد تولیدی استان به کشورهای همسایه صادر گردید.

جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته 98 هزار و 414 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری شد اظهار داشت: این میزان یک چهارم نیاز استان می باشد که مابقی آن از طریق استان گلستان و سایر استانها تامین خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته 465 هزار تن گندم داخلی وارد استان گردید که از این میزان 278 هزار تن گندم از استان گلستان برای مصارف داخلی وارد مازندران شد که در نوع خود بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران 20 میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی گندم را در اختیار دارد اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود 100 هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی سیلو در استان مازندران توسط بخش خصوصی اضافه گردید.

در این نشست اصغرزاده مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان به بیان مطالبی همچون عدم اصلاح قیمت آرد و نان از سال 93 تاکنون، لزوم کم کردن هزینه های تولید جهت افزایش درآمدها، نحوه فروش گندم مورد نیاز مصارف نانوائیهای آزادپز و کیفیت آرد تولیدی کارخانجات و لزوم رعیات وزن کیسه های آرد پرداخت.

عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گزارشی از میزان تولید گندم، نوع واریته و کیفیت گندم استان در کشور ارائه داد.

در ادامه چند تن از مدیران و اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانجات آردسازی استان به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.