طرح احداث 8 مدرسه ابتدایی در پنج شهرستان مازندران

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در جلسه کمیته فضا و تجهیزات که با حضور مدیران شهرستان‌های آمل، قائم‌شهر، بابل، بابلسر و بهشهر و نمایندگان اداره نوسازی، توسعه و تجهیز استان برگزار شد، گفت: در مدارس جدیدالاحداث مقطع ابتدایی، باید در جهت بانشاط سازی فضای آموزشی و پرورشی، تدابیر لازم اندیشیده شود.  عسکری نیکزاد در این جلسه به […]

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در جلسه کمیته فضا و تجهیزات که با حضور مدیران شهرستان‌های آمل، قائم‌شهر، بابل، بابلسر و بهشهر و نمایندگان اداره نوسازی، توسعه و تجهیز استان برگزار شد، گفت: در مدارس جدیدالاحداث مقطع ابتدایی، باید در جهت بانشاط سازی فضای آموزشی و پرورشی، تدابیر لازم اندیشیده شود.

 عسکری نیکزاد در این جلسه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اتمام امتحانات دانش‌آموزان و تعطیلی مدارس، سه ماه تابستان بهترین فرصت برای بازسازی و مقاوم‌سازی بناهای تخریبی و آسیب‌دیده و ساخت مدارس جدید است.

وی تصریح کرد: در مدارس جدیدالاحداث مقطع ابتدایی، باید به نشاط و شادابی فضاها توجه گردد لذا در دبستان‌ها اتاق بازی پیش‌بینی شود، زیرا دانش‌آموزان ابتدایی با توجه به روحیه و رفتار کودکانه، نیاز به شورونشاط و تخلیه انرژی‌دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و اثرگذار خیرین مدرسه‌ساز در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز همواره در تا سیس مدارس جدید و نوسازی و تجهیز مدارس قدیمی کمک کنند و به ما یاری می‌رسانند، چون بدون حضور این عزیزان کار برای آموزش‌وپرورش قطعاً سخت و دشوار خواهد شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: لازم است از ظرفیت خیرین علاوه برساخت مدرسه، در بحث تجهیزات موردنیاز مدارس استفاده شود.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه با کمک خیرین مدرسه‌ساز به جایگاه بالایی در سطح استان و کشور رسیدیم هرچند هنوز هم در بسیاری از روستاها و حتی شهر‌ها نیاز به مدارس نوساز احساس می‌شود.

شایان‌ذکر است 8 طرح ساخت مدرسه ابتدایی از شهرستان‌های آمل، قائم‌شهر، بابل، بابلسر و بهشهر در این جلسه موردبررسی قرار گرفت و پس از توضیحات مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و ارائه گزارشی از سوی نمایندگان اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همه طرح‌ها به‌اتفاق آرا به تصویب رسید.