ضرورت مطالبه‌گری در حوزه تولید

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران گفت: راه‌اندازی جنبش مطالبه‌گری در حوزه تولید با همکاری رسانه ضرورت دارد تا بتوانیم گره از مشکلات ۱۶۰ کارخانه استان را حل کنیم. سیدجواد حسینیان مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فضای مجازی، اظهار کرد: طی بازدید […]

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران گفت: راه‌اندازی جنبش مطالبه‌گری در حوزه تولید با همکاری رسانه ضرورت دارد تا بتوانیم گره از مشکلات ۱۶۰ کارخانه استان را حل کنیم.

لزوم اجرای جنبش مطالبه‌گری در حوزه تولید/ از ۲۶۰۰ بنگاه تولیدی در مازندران ۱۶۰ شرکت مشکل حاد دارند

سیدجواد حسینیان مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فضای مجازی، اظهار کرد: طی بازدید از مجموعه‌های تعطیل یا در شرف تعطیلی نشان از این دارد که دولت سیزدهم کار سنگینی را برعهده دارد.

وی با تاکید بر بحث جنبش مطالبه‌گری در حوزه تولید، افزود: سنگ‌اندازی‌ها در شرکت‌هایی با تجهیزات نو که گره‌های کوچکی دارند، ضروری است.

حسینیان تصریح کرد: در همه حوزه‌ها به‌جز کار و تولید شاهد مطالبه هستیم، البته جنبش‌هایی صورت گرفته ولی تداوم نداشت، الان تنها مجموعه‌ای که می‌تواند به‌عنوان اهرم فشار در این بخش عمل کند رسانه است، فعالان در این بخش باید وارد میدان شوند.

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران یادآور شد: ما با دریافت گزارش آماری از مشکلات مجموعه‌های تولیدی در شهرستان‌ها از ۲ هزار و ۶۰۰ کارخانه و شرکت در استان که شاید نیمی از آنها دچار مشکلات هستند، به ۱۶۰ شرکت با اوضاع حاد رسیدیم.

وی گفت: با پیگیری جز به جز مشکلات این شرکت‌ها به نهادهای مربوط مراجعه کردیم، تا با انجام یک کار عملیاتی جدی معضلات کمتر شود، چنانچه مشکلات ریشه‌یابی شوند راه‌حل خود به خود مشخص می‌شود.

حسینیان خطاب به حاضران در این جلسه، تاکید کرد: ما نیاز به راه‌اندازی جنبش مطالبه‌گری فوری در مسیر رفع موانع تولید در استان داریم، دستگاه قضایی استان، نمایندگی ولی فقیه و غیره پای کار هستند، ما با تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله، نقاط ضعف و قدرت کار را می‌شناسیم امیدواریم شاهد اجرای کار قوی در سازمان باشیم.

این مسؤول ادامه داد: برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، همچنین برنامه‌های دیگری با محوریت بانوان داریم چرا که که از ۶۵۰ هزار بیمه شده مازندران حدود ۱۰۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد از خواهران هستند.

وی تصریح کرد: اجرای عملیات بزرگ جذب کارگران به بسیج کارگری را داریم، برگزاری یادواره شهدا در پارک موزه دفاع مقدس، یادواره شهدای کارگری شهرستان گلوگاه و  برگزاری شیفت ایثار در کارخانجات را خواهیم داشت، همچنین با هماهنگی اداره کل کار عملیات بزرگ کمک مومنانه برای جامعه کارگری استان را خواهیم داشت، که این کار برای اولین بار به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود، نذر خون نیز در حال برگزاری است.