ضرورت رشد اعتبارات سازمان جنگل ها

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه استحقاق منابع طبیعی و محیط زیست برای برخورداری از منابع بودجه‌ای کشور بیش از وضع موجود است، افزود: هرچند در سال جاری از نظر تصویب اعتبارات نسبت به سال قبل با رشد مواجه بودیم و امیدواریم، تخصیص اعتباری لازم نیز داشته باشیم. مسعود منصور […]

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه استحقاق منابع طبیعی و محیط زیست برای برخورداری از منابع بودجه‌ای کشور بیش از وضع موجود است، افزود: هرچند در سال جاری از نظر تصویب اعتبارات نسبت به سال قبل با رشد مواجه بودیم و امیدواریم، تخصیص اعتباری لازم نیز داشته باشیم.


مسعود منصور اظهار داشت: برای اینکه امر پیشگیری را تقویت کنیم باید اعتبارات سازمان رشد یابد.

وی با عنوان اینکه آبخیزداری برای حفظ آب و خاک امری مهم است، ادامه داد: تاکنون ۳۱ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفتند که نسبت ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه کشور که در معرض فرسایش آبی و خاکی است، ناچیز به شمار می‌رود.

منصور یادآور شد: با سه اقدام شامل احداث سدها، بندها و نهالکاری، توسعه جنگل کاری، و غیره تلاش می‌کنیم روند فرسایش را کاهش و اثراث مخرب سیل را کاهش دهیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: تزریق آب به سفره‌ها و نگهداشت آن با توجه به گستره زیاد، بهترین روش برای حفظ آب و خاک به شمار می‌رود و امیدواریم مسئولان و خیران در این راستا مشارکت لازم داشته باشند.

وی درباره احیای قنات‌ها نیز گفت: ۳۸ هزار و ۵۰۰ رشته قنات متأثر از اقدامات آبخیزداری بوده و در سال گذشته هزار و ۸۰۰ رشته قنات احیا شدند و برخی قنات که بیش از دو دهه کم آب یا بی بودند، احیا شدند و شاهد مهاجرت معکوس مردم به روستاها بودیم.

منصور درباره ایجاد پایگاه اطفای حریق در جنگل‌های شمال با بیان اینکه این پایگاه درگرگان وجود دارد، گفت: برای ایجاد پایگاه اطفای حریق در مازندران نیز امروز توافق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد پایگاه مشکل اساسی نداریم، بالگرد را از جمله نیازهای پایگاه‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران، روند تأمین و مدیریت دهی بالگردها تقویت شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به کمبود جنگلبان گفت: مهمتری از کمبود نیرو، وضعیت استخدامی آنان مهم است زیرا اکنون وابسته به طرح‌ها هستند و و وقتی تخصیص طرح دچار مشکل شود، این افراد نیز دچار مشکل خواهند شد.

منصور یادآور شد: تقاضای اول ما این است که وضعیت استخدامی جنگلبانان موجود تقویت و نسبت به رفع کمبودها اقدام شود.