ضرورت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در رامسر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامسر بر ضرورت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی تاکید کرد. به گزارش حرف آنلاین، ولی شمسی رئیس در خطبه های پیش از نماز جمعه به تشریح و ارائه عملکرد سازمان بهزیستی پرداخت و اظهار داشت: سازمان بهزیستی از مهم‌ترین نهادهایی حمایتی دولت است که به افراد معلول و نیازمند جامعه کمک می […]

240_images_thb

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامسر بر ضرورت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش حرف آنلاین، ولی شمسی رئیس در خطبه های پیش از نماز جمعه به تشریح و ارائه عملکرد سازمان بهزیستی پرداخت و اظهار داشت: سازمان بهزیستی از مهم‌ترین نهادهایی حمایتی دولت است که به افراد معلول و نیازمند جامعه کمک می کند.

وی افزود: این سازمان از ادغام سازمان های خیریه ای و حمایتی در 25 تیرماه سال 1359 با همت شهید معظم دکتر فیاض بخش تاسیس و آغاز بکار نمود تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت های مادی و معنوی با حفظ ارزش ها و کرامت والای  انسانی و حفظ کیان خانواده و تکیه بر مشارکت های مردمی و همکاری نزدیک سازمان های زیربط در جهت گسترش خدمات توانبخشی ،حمایتی؛ بازپروری و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیاز های اساسی گروه های کم درآمد جامعه در حوزه های توانبخشی؛ اجتماعی؛ توسعه پیشگیری و مشارکت های مردمی اقدام نماید.

شمسی تصریح کرد: در واقع از اهداف مهم سازمان رفع محرومیت هایی است که موجب آسیب های اجتماعی می شوند و جا دارد از کلیه مسئولین؛ سازمان های مردم نهاد؛ موسسات غیر دولتی ؛ تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و خیرین بزرگواری که در جهت رفع نیازهای معلولان و محرومان جامعه بی تفاوت نیستند و همواره یار و همراه سازمان بهزیستی هستند صمیمانه از زحمات شان قدردانی و تشکر نمایم.

وی گفت: با توجه به اینکه اداره بهزیستی شهرستان رامسر تاکنون به تعداد 10863 نفر خدمات مستمر و غیر مستمر ارائه نموده است که بخش اعظم این قشر در فرآیند توانمند سازی و اقدامات مددکاری به زندگی مستقل خود در جامعه ادامه میدهند و بخشی دیگر همچنان به خدمات مستمر سازمان نیازمند هستند.

رئیس اداره بهزیستی رامسر افزود: لذا بر خود لازم میدانم بار دیگر از تلاش های همکاران خدوم و زحمتکش خود در بهزیستی رامسر و همچنین از خیرین گرانقدر شهرستان که در اجرای اهداف سازمان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود همواره از مشارکت آگاهانه و داوطلبانه؛ احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی آنان در بهبود برنامه های توانمند سازی جامعه هدف خود توانستیم سربلند باشیم. باز هم توجه ویژه‌ای در امر ارتقاء سطح سلامت اجتماعی و بهتر زیستن جامعه هدف در راستای توانمند سازی و بازتوانی گروه های مخاطب با تاکید بر رویکرد های اجتماع محور و جامعه مدار داشته باشند.