ضربه شصتی دریایی!

حرف آنلاین:عصر بیست و دوم دی یعنی دقیقا یک ماه مانده به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اتفاقی در  خلیج فارس می افتد که کاملا در طول پیروزی انقلاب اسلامی قابل تحلیل است.اتفاقی که برای احصاء  بازتاب های فعلی و آتی آن، باید ساعت ها  وقت گذاشت. این اتفاق از دریچه های مختلف قابل تامل است.بنظر […]

حرف آنلاین:عصر بیست و دوم دی یعنی دقیقا یک ماه مانده به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اتفاقی در  خلیج فارس می افتد که کاملا در طول پیروزی انقلاب اسلامی قابل تحلیل است.اتفاقی که برای احصاء  بازتاب های فعلی و آتی آن، باید ساعت ها  وقت گذاشت. این اتفاق از دریچه های مختلف قابل تامل است.بنظر می رسد در همین ارتباط می توان نکات زیر را مطرح نمود:۱_تاملی در شرایط موجود در منطقه، این را می گوید که آمریکایی ها از انعقاد توافقات پی در پی و نیز نهایی هسته ای با ایران بسیار سرمست هستند.آنها برخلاف طرف ایرانی که توافق را یک بازی برد برد می نامد توافق مذکور را کاملا بردی یک طرفه و یک سویه برای خود می خواند و می نامد! در چنین شرایطی می طلبید تا هیمنه پوشالی این حامی اصلی تروریست در جهان بصراحت و به عریانی هرچه تمام تر له شود. مقامات آمریکایی آنچنان از این توافق به اعتقاد خود تماما” برد مغرور گشته بودند که گویا دیگر هیچ چیزی نمی تواند در برابر آنان قد علم کند. دستگیری مقتدرانه  ۱۰ تفنگدار نشان داد که این شیر، شیری بی یال و دم و شکم هست.

۲- بازداشت دو قایق جنگی آمریکایی ها در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی این پیام را برای جهانیان به همراه دارد که مرزبانان و دریادلان جمهوری اسلامی از چنان سطح هوشمندی و بیداری برخوردارند که حتی ورودی لحظه ای بدون مجوز به حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی را برنخواهند تابید. دو قایق نیروی دریایی آمریکا بلافاصله پس از ورود و دریافت اخطار ،متوقف شدند. این توقف نشان دهنده جدیت ماموران مرزی در حراست از مرزهای کشور دارد.

۳- بدون تردید اگر آمریکایی ها در حوزه سرزمینی هر کشوری ورود پیدا می کردند پاسخی اینگونه دریافت نمی کردند. آمریکایی ها بخوبی می دانستند و اکنون نیز به یقین رسیده اند که این پاسخ مقتدرانه فقط و فقط از جمهوری اسلامی برمی آید و لاغیر. مطمینا” هیچ کشور و حکومتی جرات چنین برخورد قاطعانه ای با آمریکایی ها را ندارد که اگر می داشت اکنون دیگر  خبری از جنایات متعدد این شیطان بزرگ نبود.

۴- برخی از دولت ها و حکومت های منطقه که نقش رعیت برای آمریکایی ها را دارند اکنون به چشم خود برای چندمین بار ضعف و تحقیر ارباب خود توسط جمهوری اسلامی را ملاحظه نمودند. این تحقیر خفت بار آمریکایی ها این پیام ویژه را برای مریدان ایالات متحده به همراه دارد که وقتی با بزرگ تان چنین برخورد مقتدرانه و حقارت آمیزی می شود قطعا تکلیف شماها کاملامشخص و معلوم  است. دست از پا خطا کردن رعایای آمریکا در منطقه شعله ای را بلند خواهد ساخت که دامن حامیانش را در کمترین زمان ممکن را خواهد سوزاند.

۵- در هر کشوری دستگاههای مختلف کارهای مربوط به خود را انجام می دهند . هر کدام در حوزه ای ورود پیدا می کنند که مربوط به آنان بوده و در شرح وظایف شان به آن پرداخته شده است. جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست  نیروهای مسلح وظیفه خود را انجام می دهند و دستگاههای دیگر هم همینطور. هر کدام سعی دارد وظیفه خود را به نحو احسن و اکمل انجام دهد. در این میان نیروهای مسلح بدون هرگونه مماشات، محکم و مصمم به انجام دقیق شرح وظایف خود بوده و تاکنون نیز مقتدوانه به انجام وظیفه ذاتی خود عمل می کنند و در این راه  از پتانسیل خود برای نیل به هدف تلاش می کنند.

۶- شاید برخی سیگنال ها که از داخل کشور به بیرون منتقل گردید این توهم را برای بیگانگان به وجود آورد که دیگر دوران ایستادگی در برابر دشمنان به سر رسیده است که البته اتفاق روز بیست و دوم دی تیر خلاصی بر توهمات غربی ها بود. غربی ها و به ویژه آمریکایی ها اکنون دریافتند که انگیزه ظلم ستیزی و روحیه استکبار ستیزی ملت قهرمان ایران با لبخند فلان مقام و یا با تحلیل فلان رسانه،فناشدنی نیست. آنان به خوبی دریافتند که  نباید بر روی برخی حرکات انفعالی برخی خواص حساب باز کنند چرا که آنچه که در ایران اسلامی تعیین کننده به شمار می آید ملت قهرمان ایران اسلامی است که گوش خود را به لبان مبارک نایب امام عصر(عج) دوخته اند. توقف عزتمندانه دو قایق آمریکایی و دستگیری ۱۰ تفنگدار سرنشین دو قایق این پیام را دارد که حرف اول و آخر در همه حوزه ها را فرزندان دلاور ملت ولایی ایران اسلامی می زنند.

۷- نکته بس حقارت آمیز این واقع آن است که این توقف و دستگیری سرنشینان در پیش چشم یک ناوهواپیمابر بظاهر قدرتمند آمریکایی و نیز ناو هواپیمابر متحد آمریکایی ها یعنی فرانسوی ها انجام شد. قطعا وحشت غیرقابل کنترل و نیز اضطراب فراوان این  دو ناو  را فرا گرفته بود چراکه نه تنها جرات کوچکترین تحرکی را نداشتند بلکه به مانند یک بیننده آرام و البته وحشت زده و متعجب فقط تماشاگر اقتدار پاسداران غیور بودند. بدون تردید اگر تنها همین نکته به عنوان بازتاب حادثه مهم توقیف دو قایق آمریکایی مورد توجه واقع شود کفایت موضوع را خواهد کرد.

۸ – و آخرین نکته این که امیدواریم تا این حادثه موجب شود تا برخی از خوشبین ها از خواب غفلت و یا خواب تعمد بیدار شوند و بدانند که دشمن، دشمن است و همیشه در تلاش است تا مقاومت را بشکند. در برابر دشمن باید با زبان او سخن گفت. سخنی که از سر مقاومت و اقتدار است. آمریکایی ها اگرچه به نظر می رسد در حال تست زدن بودند اما اکنون بخوبی دریافتند که خط مقاومت در ایران اسلامی به لطف خدا و به برکت رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب،بسیار درخشان است.

شکرالله رضازاده شرمه