صندوق توسعه ملی و آزمون روابط عمومی ها

امسال از سوی مقام معظم رهبری و تدبیر دوراندیشانه ایشان مبلغ 200میلیون دلار معادل 700میلبارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص یافت که این اعتبار به ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور تزریق شد تا متولیان منابع طبیعی بتوانند با اعتبارات تخصیصی بخشی […]

امسال از سوی مقام معظم رهبری و تدبیر دوراندیشانه ایشان مبلغ 200میلیون دلار معادل 700میلبارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص یافت که این اعتبار به ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور تزریق شد تا متولیان منابع طبیعی بتوانند با اعتبارات تخصیصی بخشی از مشکلات حوزه خود را برای اجرای پروژه های آبخیزداری و … هزینه نمایند.
در این بین نقش انکار ناپذیر و بی بدیل روابط عمومی ها می تواند در رسیدن به اهداف بلند پروازانه این صندوق بیش از پیش موثر واقع گردد .
اولین گام در این راستا اطلاع رسانی صحیح و به موقع از پروژه های در دست اجرا در نقاط مختلف است .
روابط عمومی های منابع طبیعی می توانند مردم، رسانه ها و دولتمردان را از روند اجرای کارها اگاه سازند و با تولید خبر و تهیه عکس و مصاحبه با مجریان و دست اندرکاران، میزان توجه افکار عمومی را به سمت و سوی فعالیتها بکشانند .
گام دوم در این زمینه مستندسازی از مراحل کارهای در دست اجراء است.
بی تردید یکی از ضعف های موجود در کل دستگاهای اجرایی کشور عدم مستندسازی است . تکلیفی که در این صندوق به روابط عمومی های منابع طبیعی سراسر کشور واگذار شد مستند سازی پروژه ها در سه مرحله قبل، حین و پایان عملیات‌های آبخیزداری و …است .
امر مهمی که همواره مغفول مانده و روابط عمومی نقش پر رنگی در ابن زمبنه می توانند ایفا نمایند .ازمون بزرگی برای روابط عمومی ها در اولین سال اجرای این طرح که گویا مدت پنج سال ادامه دارد، می تواند آنها را سربلند بیرون آورده و با همه کاستی ها و کمبودها روابط عمومی های منابع طبیعی را محک زده و توان شان را در این زمینه به منصه ظهور رسانند .
فرصتی ارزشمند برای روابط عمومی ها که قادر باشند در این آزمون خطیر سرافرار بیرون آیند و در سال های آتی نقشی به مراتب پر رنگ تر و حساس تر و با تجارب بیشتر ایفا نمایند .
حیثیت و آبروی منابع طبیعی با اطلاع رسانی مطلوب روابط عمومی به رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و نیز در فضای مجازی سنگ محک خوبی برای روابط عمومی ها در این برهه از زمان باشد.
به شرط آنکه روابط عمومی ها این فرصت را مغتنم شمرده و بکوشند نمره قبولی خود را با کار و تلاش بیشتر در اطلاع رسانی و مستندسازی دریافت نمایند و این میسر نخواهد شد مگر انکه متولبان منابع طبیعی کشور با اختصاص اعتبار و نقش افرینی روابط عمومی، انها را در این مسیر یاری رسانند .