صعود 20 پله ای ایران در رده بندی شطرنج جهان

ر ئیس فدراسیون شطرنج گفت که جایگاه شطرنج ایران در چند سال گذشته با صعود 20 پله ای به رتبه 31 جهان رسیده و این پیشرفت در سال های آینده نیز به عقیده فدراسیون جهانی ادامه خواهد داشت. مهرداد پهلوان زاده در حاشیه سفر به مازندران اظهار کرد : خوشبختانه نسل جدیدی که وارد شطرنج […]

ر ئیس فدراسیون شطرنج گفت که جایگاه شطرنج ایران در چند سال گذشته با صعود 20 پله ای به رتبه 31 جهان رسیده و این پیشرفت در سال های آینده نیز به عقیده فدراسیون جهانی ادامه خواهد داشت.

مهرداد پهلوان زاده در حاشیه سفر به مازندران اظهار کرد : خوشبختانه نسل جدیدی که وارد شطرنج ایران شده اکنون به گونه ای شده که ما در هر رده سنی پسران و دختران نفرات آماده و دارای رتبه های بالای زیاد داریم و حتی انتخاب نفرات اعزامی برای مسابقات جهانی را نیز برای کادر فنی و فدراسیون بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد : همه اینها یک اتفاق خوب و بسیار مبارک است که نشان می دهد ما نوجوانان و جوانان بسیار خوب و با انگیزه ای داریم و با این وضعیتی که در حال سپری کردن هستیم ، در آینده ای بسیار نزدیک در میان 10 کشور برتر شطرنج جهان قرار خواهیم گرفت.

** ایران ، سومین کشور در برگزاری مسابقات شطرنج

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه پیشرفت های ایران در این ورزش فقط مختص رتبه جایگاهی نبوده است ، گفت : ایران پس از کشورهای روسیه و آلمان، از نظر برگزاری مسابقات شطرنج در رده سوم جهان قرار گرفته است.

** 3 میزبانی بین المللی تا پایان امسال

وی همچنین با بیان اینکه 3 مسابقات بین المللی شطرنج تا پایان امسال در استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات بین المللی کارون روزهای 28 بهمن تا 6 اسفند ماه در استان خوزستان ، مسابقات بین المللی جام خزر از 7 اسفند ماه در انزلی و مسابقات بین المللی جام فردوسی از 11 اسفند ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون شطرنج افزود : از 18 اسفند ماه نیز فینال مسابقات شطرنج قهرمانی کشور همزمان با روز گرامیداشت بوشهر در این استان برگزار خواهد شد و انتخابی تیم ملی نیز این مسابقات خواهد بود.