صعود به جام جهانی، شماره ۲۰ و جواد خیابانی

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست دادن ازبکستان صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد تا بعد از روسیه میزبان و برزیل، سومین تیمی باشد که حضورش در این مسابقات قطعی باشد. تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه یک نمایش منطقی و با حوصله به یک پیروزی با ارزش و مقتدرانه مقابل ازبکستان دست […]

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست دادن ازبکستان صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد تا بعد از روسیه میزبان و برزیل، سومین تیمی باشد که حضورش در این مسابقات قطعی باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه یک نمایش منطقی و با حوصله به یک پیروزی با ارزش و مقتدرانه مقابل ازبکستان دست یافت تا برای اولین بار در طول تاریخ در دو جام جهانی متوالی حضور داشته باشد. پیروزی با ارزش تیم ملی کشورمان با گل های سردار آزمون و مهدی طارمی، دو مهاجم آماده این تیم به دست آمد.

سردار آزمون که زننده گل اول و تاثیرگذارترین گل برای صعود به جام جهانی بود، با پیراهن شماره ۲۰ برای تیم ملی کشورمان به میدان رفت و گل زد تا این بازیکن دومین بازیکن فوتبال کشورمان باشد که در تاریخ حضور در دیدارهای مقدماتی جام جهانی با پیراهن شماره ۲۰ گل صعود به جام جهانی را زده باشد. پیش از این محمد نصرتی نیز یکبار با پیراهن شماره ۲۰ در برابر بحرین گل صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را زده بود.

به جز «شماره ۲۰» که با دو بار نقش داشتن در پنج صعود فوتبال کشورمان به جام جهانی در بین دیگر شماره‌های تیم ملی بیشترین نقش را داشته، جواد خیابانی که گزارش خاطره انگیزش از بازی ایران و استرالیا که منجر به صعود به جام جهانی ۹۸ شد هرگز از حافظه فوتبالی ایران پاک نخواهد شد، برای دومین بار گزارش یک دیدار منجر به صعود به جام جهانی را انجام داد تا نقش گزارش‌های وی نیز در صعودهای تیم ملی ایران به جام جهانی به عدد دو رسیده و خیابانی هم از این حیث در بین دیگر گزارشگران یک رکورد جالب داشته باشد.