صدای مظلومیت فلسطین در دنیا پیچیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر آینده به سوی یک مقاومت پیروزمندانه است و با همکاری کشورهای اسلامی از این بحران‌ها عبور خواهیم کرد و فضای این کنفرانس به خوبی نشان‌دهنده این مسئله بوده است. علی لاریجانی در دیدار با سلیم الزعنون، رئیس مجلس ملی فلسطین اظهار داشت: این کنفرانس متعلق به شماست و تمامی […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر آینده به سوی یک مقاومت پیروزمندانه است و با همکاری کشورهای اسلامی از این بحران‌ها عبور خواهیم کرد و فضای این کنفرانس به خوبی نشان‌دهنده این مسئله بوده است.

علی لاریجانی در دیدار با سلیم الزعنون، رئیس مجلس ملی فلسطین اظهار داشت: این کنفرانس متعلق به شماست و تمامی شرکت کنندگان در این جلسه نشان دادند که حامی شما هستند.

وی تصریح کرد: صدای مظلومیت مردم فلسطین در دنیا پیچیده است و آن هایی که نمی خواهند این صدا را بشنوند، به دنبال اهداف خودشان هستند.در ادامه این دیدار رئیس مجلس ملی فلسطین ضمن تشکر از برگزاری کنفرانس فلسطین توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ما هر روز در حال مبارزه با اسرائیل هستند و شرایط مردم ما در نوار غزه بسیار تاسف بار است.وی تصریح کرد: ما خواستار وحدت میان نوار غزه و اردن هستیم و می خواهیم از تهدیدی که متوجه کشورمان هست، جلوگیری کنیم و آن تشکیل یک کشور مستقل در میان نوار غزه و اردن است که دشمنان ما به دنبال آن هستند.

سلیم الزعنون خاطرنشان کرد: اهمیتی که این کنفرانس داشت در آن بود که همه گروه های فلسطینی با همدلی در کنار هم جمع شدند تا به وحدت همه جانبه میان کلیه آحاد مردم برسیم.وی افزود: سخنان حضرت آیت الله خامنه ای عصاره این کنفرانس بود و ما امیدواریم که توصیه ها و راه حل های ایشان را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.به گزارش فارس ، رئیس مجلس ملی فلسطین در پایان اظهار داشت: ایران کشوری است که همیشه حامی مردم مظلوم فلسطین بوده است و جز حمایت و خدمت کاری انجام نداده است و ما همیشه سپاسگذار دولت و ملت ایران هستیم.

*بحران کنونی سوریه ناشی از حمایت از فلسطین است

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت سوریه همواره در خط مقدم با مبارزه رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین قرار داشته است. علی لاریجانی  در حاشیه اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با هدیه عباس رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.لاریجانی با اشاره به دستاوردهای دولت و ارتش سوریه در مبارزه با تروریست ها، گفت: قطعا دستاوردها و توفیقات کشور سوریه در مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری را تبریک می گویم و دستاورهای سوریه نتیجه پایداری مردم و دولت این کشور است.رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت سوریه همواره در خط مقدم با مبارزه رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین قرار داشته است، افزود: قطعا یکی از دلایل ایجاد جریان های تروریستی و جنگ در سوریه، مواضع مستقلانه این کشور در عرصه های مختلف بوده است.

همچنین در ادامه دیدار، هدیه عباس رئیس مجلس سوریه، گفت: من در این سفر حامل سلام ها و درودهای بشار اسد رئیس جمهور، مردم و مجلس سوریه هستم و در اینجا باید از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم سوریه تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به پایداری مردم و دولت سوریه در مقابله با گروه های تروریستی، گفت: قطعا برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در شرایط حساس کنونی نقطه عطفی در تاریخ است، از این رو برگزاری این اجلاس دارای اهمیت است تا کشورهای اسلامی بار دیگر به فکر فلسطین بی افتند.رئیس مجلس سوریه افزود: قطعا علت اصلی هجمه تروریست ها به سوریه، حمایت این کشور از فلسطین بوده است اما تا زمانی که حقوق حقه مردم فلسطین بازگردانده نشود، ما بر موضع خودمان پافشاری می کنیم.هدیه عباس تصریح کرد: قطعا پیروزی های دولت و ارتش سوریه در عرصه مبارزه تروریست ها موجب تغییر روند نظامی به سیاسی در عرصه سوریه شد که ارزش آن کمتر از پیروزی های نظامی نیست. رئیس مجلس سوریه بر لزوم گسترش روابط پارلمانی میان ایران و سوریه تأکید کرد و گفت: قطعا این روابط باید توسعه پیدا کند تا به وسیله آن همکاری های دو کشور ارتقا یابد.

* مالزی می تواند در حل بحران های ایجاد شده موثر باشد

علی لاریجانی گفت: با توجه به بحران های موجود در منطقه تلاش هایی که در جهت گسترش اختلافات میان کشورها از سوی اسرائیل صورت می گیرد، مالزی می تواند در حل این بحران ها به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار عمل نماید.

علی لاریجانی در دیدار با امین مولیا رئیس مجلس مالزی تصریح کرد: تلاش های جدیدی از سوی کشور غاصب اسرائیل دارد در منطقه صورت می گیرد که باعث گسترش تروریسم خواهد شد و باید جلوی این شرایط جدید ایستاد تا بحران در منطقه افزایش پیدا نکند.رئیس مجلس مالزی نیز در این دیدار گفت: باید از مسائل فرقه ای فاصله گرفته و فارغ از تعصبات باید به دنبال ثبات در میان جامعه مسلمانان باشیم.

*جایگاه الجزایر در جهان اسلام برجسته و مهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: الجزایر جایگاه مهمی در جهان اسلام دارد. دکتر لاریجانی گفت: نخست باید از رویکرد و سیاست همراه با متانت کشور الجزایر تشکر کنم و قطعا حضور هیأت این کشور در اجلاس بین المللی دارای اهمیت است.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر از شخصیت های برجسته است و قطعا این کشور جایگاه مهمی در جهان اسلام دارد.وی گفت: خوشبختانه روابط ما با الجزایر در ابعاد مختلف در حال پیشرفت است و امیدوارم روابط اقتصادی دو کشور در تمام جهات ارتقا یابد. در این دیدار همچنین زبیر دواریشه نایب رئیس مجلس الجزایر با تقدیر و تشکر از برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ما ایران را یک کشور دوست و برادر می دانیم و به دنبال توسعه روابط با جمهوری اسلامی هستیم.