شکست استقلال قبل از دربی

تیم فوتبال استقلال که روز جمعه باید به مصاف رقیب دیرینه تهرانی اش برود، در هفته بیست و دوم لیگ برتر برابر تیم پانزدهم جدول رده بندی تن به شکست خانگی داد! دیدار استقلال و ذوب آهن در حالی با قضاوت رضا عادل در ورزشگاه آزادی برگزار شد که بازیکنان استقلال با اطلاع از تساوی […]

تیم فوتبال استقلال که روز جمعه باید به مصاف رقیب دیرینه تهرانی اش برود، در هفته بیست و دوم لیگ برتر برابر تیم پانزدهم جدول رده بندی تن به شکست خانگی داد!

دیدار استقلال و ذوب آهن در حالی با قضاوت رضا عادل در ورزشگاه آزادی برگزار شد که بازیکنان استقلال با اطلاع از تساوی سپاهان و پرسپولیس می‌دانستند این بهترین فرصت است تا با غلبه بر ذوب آهن فاصله شان را با هر دو تیم بالای سر خود کم کنند اما آنها این دیدار را ۲ بر صفر واگذار کردند.

آبی پوشان این دیدار را با رشید مظاهری، احمد موسوی، محمد نادری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی (از دقیقه ۹۰ سعید مهری)، آرش رضاوند (از دقیقه ۴۶ مهدی مهدی پور)، سبحان خاقانی (از دقیقه ۵۲ ارسلان مطهری)، هرویه میلیچ (از دقیقه ۶۵ آرمان رمضانی)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته آغاز کرد.

ذوب آهن با شهاب‌الدین گردان، وحید محمد زاده، سید عبدالله حسینی، مسعود ابراهیم زاده، میلاد جهانی (از دقیقه ۷۴ علی خدادادی)، رضا محمود آبادی (از دقیقه ۴۶ سید محمد قریشی، پیمان رنجبری، محمد علی کاظمی، سینا اسدبیگی، محمد سلطانی مهر و مجتبی حق دوست (از دقیقه ۸۵ مهرداد قنبری) به زمین آمد.

آبی پوشان که با شکست در نیمه اول به رختکن رفته بودند، بازی را با میل بیشتر نسبت به تیم میهمان خود به حمله آغاز کردند، اما باز هم بر خلاف جریان بازی همانند نیمه نخست به دلیل یک اشتباه فاحش فردی دروازه شان باز شد تا در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مقابل میهمان خود تن به شکست دهند.

استقلالی‌ها بعد از پذیرفتن گل دوم به طور کامل نبض بازی را در دست گرفتند، اما حملات پر دامنه این تیم هرگز راهی به دروازه تیم ذوب آهن باز نکرد و عمدتاً شهاب گردان با حضور به موقع و واکنش‌های سریع خود مانع از فروپاشی دروازه اش شد.

اولین فرصت نصفه و نیمه در نیمه دوم در دقیقه ۵۵ با ضربه ارسلان مطهری خلق شد که شهاب گردان به راحتی این ضربه را دفع کرد.

در دقیقه ۵۷ فرار سرعتی محمد نادری و پاس رو به جلوی او ارسلان مطهری را در موقعیت خوبی قرار داد که ضربه سر ضرب مهاجم استقلال را شهاب گردان با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۵۹ اشتباه عارف غلامی در حفظ توپ در میانه میدان با لو دادن توپ همراه شد و میلاد جهانی با بهترین استفاده از این فرصت با ضربه ای دیدنی از پشت محوطه جریمه استقلال برای دومین بار دروازه آبی پوشان را باز کرد.

در دقیقه ۶۹ دیاباته یک بار دیگر می توانست با استفاده از ارسال مطهری از جناح راست با ضربه سر دروازه ذوب را باز کند که ضربه سر چکشی این بازیکن را شهاب گردان به راحتی در اختیار گرفت.

در دقیقه ۷۲ یکبار دیگر آبی پوشان تا آستانه باز کردن دروازه ذوب آهن رفتند که باز هم شهاب گردان با واکنش درستش اجازه نداد پاس رو به عقب نادری خطری روی دروازه اش ایجاد کند.

در دقیقه ۷۵ شیخ دیاباته بار دیگر تا آستانه باز کردن دروازه ذوب آهن رفت اما مهاجم آبی پوشان نتوانست از ارسال خوب و دقیق قایدی استفاده لازم را ببرد و توپش با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۰ مهدی قایدی با تکنیک فردی اش درون محوطه جریمه ذوب آهن برای خودش موقعیت شوت زنی ایجاد کرد که ضربه او بعد از برخورد به بازیکنان حریف به کرنر رفت.

در دقیقه ۸۱ ضربه ایستگاهی نصیب استقلال شد که مهدی پور مستقیم آن را به سمت دروازه ذوب آهن شلیک کرد و شهاب گردان بار دیگر با واکنش خودش مانع از باز شدن دروازه تیم میهمان شد تا کرنری دیگر نصیب آبی پوشان شود.

در دقیقه ۸۲ ارسلان مطهری قدر پاس آرمان رمضانی را ندانست و در موقعیتی بسیار ایده آل و در حالتی تک به تک با شهاب گردان، ضربه‌اش به بالای دروازه رفت.

در دقیقه ۸۸ دیاباته بار دیگر در محوطه جریمه ذوب آهن صاحب موقعیتی خوب شد که باز هم شهاب گردان سد محکمی برابر استقلالی‌ها شد و اجازه نداد دروازه اش با خطر مواجه شود.

استقلال با قبول این شکست ۳۴ امتیازی باقی ماند و فرصت کم کردن فاصله اش با سپاهان و پرسپولیس را از دست داد. ذوب آهن هم که تا قبل از این بازی در رده پانزدهم جدول جای داشت با کسب این سه امتیاز به رده سیزدهم صعود کرد و جای سایپا را گرفت.