شوخی خطرناک وسقوط به عمق 8 متری چاه

سرویس حوادث حرف:‌شوخی خطرناک دو کارگر ساختمانی حادثه هولناکی را رقم زد.در جریان این حادثه یک کارگر ساختمانی به داخل چاه 8 متری سقوط کرد .بنا بر این گزارش، عصر بود که دو کارگر ساختمانی در داخل ساختمان نیمه سازی در حال کار بودند. آنان که از کار روزانه خسته شده بودند به شوخی روی […]

سرویس حوادث حرف:‌شوخی خطرناک دو کارگر ساختمانی حادثه هولناکی را رقم زد.در جریان این حادثه یک کارگر ساختمانی به داخل چاه 8 متری سقوط کرد .بنا بر این گزارش، عصر بود که دو کارگر ساختمانی در داخل ساختمان نیمه سازی در حال کار بودند. آنان که از کار روزانه خسته شده بودند به شوخی روی در بتونی چاه تازه حفر شده9 رفته و بازی خطرناکی را آغاز کردند.درحالی دقایقی از شروع این اتفاق می گذشت و دو کارگر با خنده و شوخی به جست و خیز روی دریچه بتونی مشغول بودند ناگهان حادثه رخ داد.

در این لحظه دریچه بتونی ترک برداشته و قبل از آنکه دو کارگر جوان متوجه ماجرا شوند زیر پای آنها خرد شد.یکی از کارگران توانست با جستی سریع خود را به کناری بکشاند اما دیگری که مرد جوانی بود امکان عکس العمل نداشت.

وی فریادی کشید و چاه دهان باز کرد و او را در خود فرو برد.دوست این کارگر که شاهد حادثه بود شوک زده شروع به داد و فریاد کرده و از دوستان خود کمک طلبید.سایر کارگرانی که در آن ساختمان در حال کار بودند به سرعت به طرف محل حادثه دویدند.یکی از آنها با دیدن این وضعیت با ماموران امداد و نجات آتش نشانی قائمشهر تماس گرفته و درخواست کمک کرد.هنوز دقایقی از این تماس نگذشته بود که خودروی امداد و نجات آتش نشانی قائمشهر آژیر کشان خود را به محل وقوع حادثه رسانید.

امدادگران بلافاصله عملیات خود را برای نجات کارگر جوان از قعر چاه آغاز کردند.سرعت عمل در کار فاکتور مهمی در این عملیات بود چرا که هر لحظه تاخیر ممکن بود به قیمت جان کارگر سقوط کرده تمام شود.امدادگران تجهیزات خود را در دهانه چاه مستقر کرده و یکی از نیروهای خود را با تجهیزات نجات به داخل چاه فرستادند.شیر سوار مدیرعامل آتش نشانی قائمشهر در این باره به خبرنگار ما گفت:ساعت 15:03 بود که گروه نجات ایستگاه شهید ساداتی و شهید جهانیان به کتی سر ، نبش خیابان 22 بهمن اعزام شدندحادثه در ساختمان درحال ساخت اتفاق افتاده بود. دو کارگر این ساختمان که در اثر سهل انگاری و شوخی بر روی چاه حفر شده در پارکینگ بودند ناگهان در پوش بتنی چاه شکسته و یکی از کارگرها به قعر چاه 8 متری سقوط کرده بود.

پس از تماس با سامانه 125 و درخواست کمک گروه نجات ایستگاه شهید ساداتی و شهید جهانیان به محل اعزام و با استفاده از تجهیزات امداد و نجات و امداد چاه مصدوم را به بیرون انتقال داده و به عوامل اورژانس سپردند.وی به شهروندان توصیه کرد که درحوادثی چون امداد چاه هرگز خو د اقدام به بیرون آوردن مصدوم ویا ورود به چاه نکنند و سریعا با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفته تا گروه نجات با استفاده از تجهیزات اقدام به عملیات نمایند.