شهرداران بدهکار و 38 کتابخانه نیمه کاره

ساری-خبرنگار حرف :مدیرکل کتابخانه های مازندران گفت: در دوره بنده حساب شهرداری ها مسدود نشده ولی اگر مجبور بشویم این موضوع را اجرایی کنیم. 20 روز به شهرداری های بدهکار مهلت دادیم و اگر عملی نکنند برای جلوگیری زیان کتابخانه ها، هم اسم آن شهرداری ها خواهم گفت و حساب آن نیز مسدود خواهد شد. […]

0

ساری-خبرنگار حرف :مدیرکل کتابخانه های مازندران گفت: در دوره بنده حساب شهرداری ها مسدود نشده ولی اگر مجبور بشویم این موضوع را اجرایی کنیم. 20 روز به شهرداری های بدهکار مهلت دادیم و اگر عملی نکنند برای جلوگیری زیان کتابخانه ها، هم اسم آن شهرداری ها خواهم گفت و حساب آن نیز مسدود خواهد شد.
آرزو ولی پور در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در ساری با اشاره به اینکه یک میلیون و 885 هزار کتاب و 38 پروژه نیمه کاره در مازندران وجود دارد که استمداد از خیرین برای پایان این پروژه ها در اولویت این نهاد قرار دارد، گفت: خیران در مازندران در حوزه کتاب موثر بوده اند و هشت پروژه افتتاح شده در یکسال اخیر که توسط خیرین ساخته شده است برای این نهاد مهم و حیاتی بوده است.
وی با اشاره به اجرای طرح مطالعه تابستانی ویژه کشاورزان و گردشگران به صورت پایلوت در استان بیان کرد: نباید اصرار کنیم مطالعه فقط در کتابخانه ها باشد، در این راستا حدود 500 نفر در قالب 25 تیم به روستاهای دور دست رفتند و در کنار کشاورزان سخن گفتند و برای آنها کتاب خواندند. اکثرا علاقه مند کتاب های حوزه کشاورزی بودند و درخواست کتاب داشتند. حتی چوپانان بیسواد درخواست خواندن شاهنامه از سوی تیم کتابخانه های استان داشتند که اجرایی شد.
ولی پور بیان کرد: اداره کل بهزیستی مازندران نیز اختصاصا یک خودرو را برای تجهیز کتاب داشتند که قابل تقدیر است.

شهرداری بابل منظم ترین شهرداری در پرداخت نیم درصد کتابخانه ها است
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه برگزاری جشنواره رضوی در استان با استقبال خوبی مواجه شد به طوری که در مازندران به تنهایی 54 هزار شرکت کننده در آن حضور داشتند، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که برخی تصور بر این دارند که مردم حوصله کتاب خواندن ندارند ولی شرکت 54 هزار نفر در این جشنواره تحلیل ها را تغییر داد چون مردم متوجه شده اند هر گونه موفقیتی کتاب نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه در ترویج کتاب انتظار معجزه نداریم ولی گام ها باید برداشته شود و هر جا نسخه خوب پیچیده شد مردم استقبال کردند، گفت: مازندران در دو شاخص عضو و امانت پیشرو است، 17 هزار نفر افزایش عضو و 20 هزار کتاب امانت در یکسال اخیر در استان داده شده اما راه زیادی در پیش داریم.
ولی پور بیان کرد: تقریبا در تمام شاخص ها، کتابخانه های عمومی مازندران یا رتبه اول را دارد یا دوم که نشان دهنده تلاش گسترده تمام کتابداران است. مازندران در سال اخیر در شش آیتم رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
این مسئول با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد تومان امسال برای کتابخانه های استان هزینه شده و یک میلیارد تومان نیز در تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه شده است، بیان کرد: اگر تمام شهرداری ها در پرداخت نیم درصد متعهد بودند بسیاری از مشکلات حل می شد. بدهی شهرداری ها به کتابخانه ها از سال 86 تا 96 را به صورت اقساط بسته بندی کردیک تا بتوانیم دریافت داشته باشیم. شهرداری بابل بدهی ندارد و منظم ترین شهرداری در حوزه کتابخانه ها است. در دوره بنده حساب شهرداری ها مسدود نشده ولی اگر مجبور بشویم این موضوع را اجرایی کنیم. یک شهر پنج میلیارد تومان و یک شهر سه میلیارد تومن به کتابخانه ها بدهکار است. 20 روز مهلت دادیم و اگر عملی نکنند برای جلوگیری زیان کتابخانه ها هم اسم آن شهرداری ها خواهم گفت و حساب آن نیز مسدود خواهد شد.
وی یادآور شد: 38 میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام کتابخانه های استان اعتبار نیاز داریم زیرا برخی پروژه ها عمر 14 ساله دارند. زمین های اهدایی و کلنگ زنی ها باعث وجود پروژه های نیمه کاره شده است.