شناسایی شهید غواص مازندران پس از 29 سال

پیکرهای دو شهید غواص و خط شکن پس از 29 سال شناسایی شد. کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از شناسایی هویت پیکرهای پاک و مطهر دو شهید والامقام غواص و خط شکن دوران دفاع مقدس به نام های سید جلیل میری ورکی و محمد علی بمانی که به تازگی کشف شده اند، خبر […]

پیکرهای دو شهید غواص و خط شکن پس از 29 سال شناسایی شد.
کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از شناسایی هویت پیکرهای پاک و مطهر دو شهید والامقام غواص و خط شکن دوران دفاع مقدس به نام های سید جلیل میری ورکی و محمد علی بمانی که به تازگی کشف شده اند، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح، شهید سید جلیل میری ورکی فرزند سید قاسم، یکی از خط شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام الرصاص به فیض شهادت نایل آمد.
shohada
وی متولد ششم فروردین 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است که در جبهه به عنوان تک تیر انداز و خط شکن در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.
پیکر مطهر شهید محمد علی بمانی از 270 شهید تازه تفحص شده است که متولد سوم شهریور ماه 1329 از شهرستان قزوین است که به عنوان بسیجی در جبهه فعال حضور یافت و هفتم اسفند1362در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید.
قرار است پیکرشهید محمد علی بمانی امروز – سه شنبه – در میدان مینو شهرستان قزوین مورد استقبال خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مردم مومن و انقلابی و مسوولان شهرستان قرار گیرد.
26 خردادماه پیگر مطهر 270 شهید دفاع مقدس با حضور بی نظر اقشار مختلف مردم انقلابی و مومن شهرتهران از میدان بهارستان تا معراج شهدا تشییع شدند.
این شهدای خط شکن و غواص با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف و در 28 اردیبهشت ماه از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند.
پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند.