شرح دلدادگی «یاغی های عاشق» به پایان رسید

اجرای نمایش صحنه ای «یاغی های عاشق» به کارگردانی «تورج زایدلی» در حوزه هنری مازندران انجام پذیرفت. به گزارش حرف آنلاین، پنجمین و آخرین اجرای «یاغی های عاشق» نوشته «سینا دلشادی» و کارگردانی «تورج زایدلی» با حضور و استقبال پرشور علاقمندان، شامگاه 20 مرداد 97به پایان رسید. گفتنی است «یاغی های عاشق» داستان یکی از […]

100(1)

اجرای نمایش صحنه ای «یاغی های عاشق» به کارگردانی «تورج زایدلی» در حوزه هنری مازندران انجام پذیرفت.

به گزارش حرف آنلاین، پنجمین و آخرین اجرای «یاغی های عاشق» نوشته «سینا دلشادی» و کارگردانی «تورج زایدلی» با حضور و استقبال پرشور علاقمندان، شامگاه 20 مرداد 97به پایان رسید.

گفتنی است «یاغی های عاشق» داستان یکی از تفنگداران «یاغیان» زمان پهلوی اول می باشد که در دو راهی تسلیم به حکومت و واگذاری اسلحه به رژیم و کوه گردی و یاغی گری ایستاده است.

«کوهیار» قهرمان نمایش یاغی های عاشق، دلداده «گل صنم» دختر خان سوادکوه است و سرکشی و یاغیگری او مانع موافقت پدر گل صنم از این وصلت می شود.

نمایش یاد شده علاوه بر موضوع محوری خود به پاره ای از حوادث اجتماعی زمان رضا شاه نیز می پردازد و سعی در طرح مسائل و مشکلات جامعه آن روزگار دارد.

شایان ذکر است «یاغی های عاشق» تولید واحد نمایش حوزه هنری مازندران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان می باشد که قرار است به زودی در قالب یک اجرای عمومی در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری به روی صحنه برود.