«شاه بی شین» در مازندران معرفی شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران کتاب « شاه بی شین» را در جلسه شورای اداری مازندران معرفی کرد. به گزارش حرف، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، کتاب «شاه بی شین» نوشته کاظم مزینانی را در جلسه شورای اداری مدیران که به ریاست احمد حسین زادگان، استاندار مازندران برگزار شد، معرفی کرد. رمان «شاه […]

3

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران کتاب « شاه بی شین» را در جلسه شورای اداری مازندران معرفی کرد.

به گزارش حرف، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، کتاب «شاه بی شین» نوشته کاظم مزینانی را در جلسه شورای اداری مدیران که به ریاست احمد حسین زادگان، استاندار مازندران برگزار شد، معرفی کرد.

رمان «شاه بی شین» اثری است که بر اساس زندگی محمدرضا شاه پهلوی نگاشته شده است. داستان این کتاب از بیماری شاه آغاز می شود و سپس با نگاهی به گذشته از کودکی تا لحظه مرگ محمدرضا پهلوی را روایت می کند آن هم روایت اول شخص، همچنین نوع نگاه شاه به زن، جامعه، دنیا، اطرافیان و حتی روابطش با اشیا و حیوانات در این رمان بخوبی به تصویر کشیده شده اند.

«شاه بی شین» در واقع روایتگر لحظات آخر زندگی مردی است که در نظر همگان از همه مواهب زندگی مادی برخوردار بوده، اما وقتی با مرگ تنها می شود درمی یابیم که این مواهب چندان چیز دندان گیری هم نبوده است و به قول رضا امیرخانی این رمان توانسته حقارت یک انسان مقام گرا را در روند از دست دادن مقام به تصویر کشد.

رمان “شاه بی سین” سال 1386، در نخستین جشنواره داستان انقلاب، جزو آثار برگزیده معرفی شده است.