سینما یکی از اساسی ترین عناصر حیات فرهنگی است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی روز ملی سینما را به فعالان هنرارزشمند سینما تبریک گفت. در متن پیام محمود شالویی آمده است:   امروز روز سینماست. روز نور، صدا و حرکت. روز نگارش حقیقت از دید دریچه روشن دوربین‌ها. سینما یکی از اساسی ترین عناصر حیات  وپویایی فرهنگی جوامع توسعه […]

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی روز ملی سینما را به فعالان هنرارزشمند سینما تبریک گفت.

در متن پیام محمود شالویی آمده است:

 

امروز روز سینماست. روز نور، صدا و حرکت. روز نگارش حقیقت از دید دریچه روشن دوربین‌ها.

سینما یکی از اساسی ترین عناصر حیات  وپویایی فرهنگی جوامع توسعه یافته محسوب می شود.

سینما هنری است  موثر برای نشان دادن فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی که شاید به سختی بتوان با زبان روزمره ان را روایت کرد.

با توجه به تأثیر گذاری و جریان سازی این هنر ، فعالان این عرصه می توانند با تولیدات خود ،روح امید ،شوق پیشرفت ، انگیزه کار و تلاش ،اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج دهند و سهم بزرگ خور را در پیشرفت و تعالی کشور ایفا کنند.

سینمای ایران از آغاز تاکنون خالق آثاری برجسته، فاخر، جاودانه و ماندگار بوده است و آثار هنرمندان صاحب نام مازندران در عرصه هنر هفتم همواره پیشرو و درخشان بوده است.

سینماگران این استان با تلاش و ارائه هنر خود، موفق به کسب بهترین و باافتخارترین عناوین فرهنگی شده‌اند.

اینجانب ضمن تبریک ٢١ شهریور روز سینما به تمامی فرهیختگان و فعالان عرصه سینما، امیدوارم همانند گذشته، شاهد افتخارآفرینی اهالی سینما در مازندران فرهنگ پرورباشیم.

در سال ١٣٧٩ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با صد سالگی ورود سینما به ایران ٢١شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شده است.