سوژه شبکه‌های اجتماعی از مذاکرات؟

حرف آنلاین: این روزها همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ عکس جالبی از سران این کشورها در فضای مجازی منتشر شده که حاکی از تعداد بمب های هسته ای هر کشور است!  این تصویر که توسط یکی از کاربران فضای مجازی طراحی و منتشرشده، عکسی از سران کشورهایی است که با ایران، درباره […]

1 2 1.jpgحرف آنلاین: این روزها همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ عکس جالبی از سران این کشورها در فضای مجازی منتشر شده که حاکی از تعداد بمب های هسته ای هر کشور است!

 این تصویر که توسط یکی از کاربران فضای مجازی طراحی و منتشرشده، عکسی از سران کشورهایی است که با ایران، درباره مسائل هسته‌ای مذاکره می‌کنند.

در این تصویر، بالای عکس هر یک از این مسئولان تعداد بمب‌های اتمی کشورشان نوشته شده است. جالب اینجاست که تنها کشوری که هیچ بمب هسته‌ای ندارد، ایران است و متهم اصلی ساخت آن هم این کشور است!

آمریکا با داشتن ۷۳۰۰ بمب اتمی اولین رتبه را از لحاظ تعداد و استفاده از آن را به خود اختصاص داده است. تعداد نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور هم به ۱۰۴ عدد می‌رسد و گرچه تعداد بمب‌های روسیه از آمریکا بیشتر است؛ اما آمریکا اولین و آخرین کشوری است که از این بمب‌ها استفاده کرده است.

فرانسه سومین کشوری است که بالاترین میزان بمب‌های اتمی را به خود اختصاص داده که با داشتن ۳۰۰ بمب هسته‌ای و ۵۹ نیروگاه هسته‌ای در رتبه بعدی این طبقه‌بندی قرار می‌گیرد.

چین و انگلستان هم هر کدام با داشتن ۲۵۰ و ۲۲۵ بمب هسته‌ای در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. و بالاخره آلمان با ۴ بمب هسته ای آخرین ابرقدرت صاحب بمب هسته‌ای است.

این زورآزمایی هسته‌ای در حالی اتفاق می‌افتد که قدرت تخریب تنها یکی از این بمب‌ها (بمبی که علیه مردم هیروشیما استفاده شد) معادل با ۱۵هزار تن TNT است.

در سال ۱۹۴۵ و در اواخر جنگ جهانی دوم، آمریکا دو بمب هسته‌ای علیه مردم هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد که در اثر آن ۲۲۰هزار نفر از مردم ژاپن کشته شدند و نارسایی‌های ژنتیکی این بمب‌ها هنوز هم پس از سال‌ها در مردم این کشور مشاهده می‌شود. این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید این بمب‌‌ها نسبت به بمب‌هایی که الان در اختیار این کشورهاست پیش پاافتاده محسوب می‌شود!

حال کشورهایی از دستیابی ایران به به بمب هسته‌ای هراس دارند که خود نه تنها آن را در اختیار دارند که از آن استفاده هم کرده‌اند و بزرگترین نسل‌کشی‌ها را در سراسر جهان انجام داده‌اند./مهر