“سوختگی کابل” عامل حادثه معدن زغالسنگ سوادکوه

یک معدن در سوادکوه دچار آتش سوزی شد اما گفته می شود معدن کاران حادثه دیده دچار مشکلات جدی نیستند. به گزارش حرف، مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد در ساعت ۱۷:۳۶، شنبه ۳۱ فروردین خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد.این حادثه که در معدن زغال سنگ […]

یک معدن در سوادکوه دچار آتش سوزی شد اما گفته می شود معدن کاران حادثه دیده دچار مشکلات جدی نیستند.

به گزارش حرف، مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد در ساعت ۱۷:۳۶، شنبه ۳۱ فروردین خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد.این حادثه که در معدن زغال سنگ در منطقه کارسنگ سواد کوه اتفاق افتاد و گفته شد در اثر اتصالی کابلهای داخل تونل و دود ناشی از آن ،۱۱ نفر به دلیل استنشاق دود دچار مشکلات تنفسی شدند. آمبولانسهای پایگاههای اورژانس پل سفید ،زیراب و امبولانس پشتیبان منطقه سوادکوه  و آمبولانس درمانگاه پلسفید به محل حادثه اعزام شدند و همه مصدومین را با مراقبت کامل و اقدامات لازم پیش بیمارستانی به بیمارستان شهدای زیراب منتقل کردند. خوشبختانه در بین این افراد،مصدومی با حال وخیم گزارش نشد.

علت حادثه

محمد محمدپور عمران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اعلام این خبر گفت: در اثر وقوع این حادثه که منجر به ایجاد دود زیادی شده بود ۱۱ نفر از کارگران این معدن مصدوم شدند.

محمدپور افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه تیم های اورژانس مبادرت به انتقال حادثه دیدگان به بیمارستان شهدای زیرآب نموده که ٩ نفر از آنها بصورت سرپایی مداوا و ترخیص گردیده و ٢ نفر دیگر بدلیل سابقه بیماری با نظر پزشکان در بخش مربوطه بستری تا پس از اطمینان از بهبودی کامل ترخیص گردند.

وی همچنین با اعلام اقدام بموقع کارگران و مدیران این معدن متعلق به بخش خصوصی، از حضور مسئولین شهری در نخستین ساعات حادثه خبر داده و از تلاش های موثر اورژانس مازندران و کادر درمانی بیمارستان شهدای زیرآب تقدیر و تشکر بعمل آورده و بر پیگیری یافتن علت سوختگی کابل مربوطه، تاکید کرد.