سنگ بزرگ پیش‌روی استقلال و پرسپولیس

باشگاه های استقلال و پرسپولیس دو روز دیگر فرصت دارند بخش عمده ای از بدهی هایشان را پرداخت کنند تا از فصل آینده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نشوند. به گزارش مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا مدتهاست سختگیری برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه ها را آغاز کرده و ۸ آبان آخرین فرصتی است که […]

باشگاه های استقلال و پرسپولیس دو روز دیگر فرصت دارند بخش عمده ای از بدهی هایشان را پرداخت کنند تا از فصل آینده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نشوند.

به گزارش مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا مدتهاست سختگیری برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه ها را آغاز کرده و ۸ آبان آخرین فرصتی است که به تیم‌های ایرانی داده تا بخشی از بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.درحالی که شهریورماه سالجاری کنفدراسیون آسیا باید رای نهایی خود در مورد تیم های ایرانی را صادر می کرد اما در مذاکرات و رایزنی هایی که رئیس فدراسیون فوتبال با مسئولان این کنفدراسیون داشت دو ماه فرصت گرفت و حالا مهلت دو ماهه نیز تمام شده و بدهی های استقلال و پرسپولیس پابرجاست.

سعید مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد آخرین وضعیت بدهی های این تیم ها گفت: باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی برخی از مشکلات خود را برطرف کرده‌اند ولی بدهی‌های عمده برمی‌گردد به موضوع حق پخش که اصلی‌ترین مشکل این باشگاه‌ها در آسیاست. پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید حدود سه میلیارد و استقلال حدود چهار تا پنج میلیارد از بدهی‌شان را تا سه روز آتی تسویه کنند.دو باشگاه پرطرفدار تهرانی درحالی باید تا سه روز مبلغ هشت میلیارد تومان را پرداخت کنند که جیب شان خالی است و اسپانسرهایی هم که برای خود جذب کرده اند نتوانسته اند به تعهداتشان عمل کنند.ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس چند پرونده همزمان دیگر هم دارد که بار مالی زیادی را روی دوش این باشگاه خواهد گذاشت. جریمه پرونده مهدی طارمی در انتقال به باشگاه ریزه اسپور ترکیه یکی از این پرونده هاست.باید دید در این فرصت کوتاه آیا مسئولان این دو باشگاه می توانند بخشی از بدهی هایشان را پرداخت کنند یا از رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهند شد؟