سلامت اجتماعی مهمترین حوزه سلامت در جامعه امروزی است

بابل-خبرنگار حرف: مدیر کل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان بابل ابراز داشت: سلامت دارای ۴ بعد می باشد مهمترین حوزه سلامت سلامت اجتماعی است در حالیکه که  آن سه بعد فردی هستند بعد سلامت اجتماعی به نقاط مسائلی ورود پیدا می کند که مردم با آن در گیر هستند واین […]

2

بابل-خبرنگار حرف: مدیر کل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان بابل ابراز داشت: سلامت دارای ۴ بعد می باشد مهمترین حوزه سلامت سلامت اجتماعی است در حالیکه که  آن سه بعد فردی هستند بعد سلامت اجتماعی به نقاط مسائلی ورود پیدا می کند که مردم با آن در گیر هستند واین حوزه به عنوان حوزه سلامت اجتماعی مردم را تشکیل می دهد با ورود تمام دستگاه های اجرایی این حوزه رشد روز افزونی خواهد داشت .

دکتر سمانه زمانی بیان داشت: حوزه سلامت اجتماعی از تردد در خیابان تا موضوعات معیشتی جامعه و حتی موضوع ساده ای به نام احوالپرسی در جامعه را در بر می گیرد . وی عنوان داشت: تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های  اجتماعی انجام‌شده و  آتی فعالیت‌های این حوزه، چالش‌های موجود و راه‌کارهای پیشنهادی از جمله اولویت‌های حوزه سلامت  اجتماعی می باشد.وی افزود: اگر قرار است جامعه سالمی داشته باشیم باید با ورود به تمام حوزه های سلامت آن را اصلاح کنیم ودر این راستا سلامت اجتماعی به عنوان یک سرمایه اجتماعی که از جمله دغدغه‌های اداره بهداشت می باشدباید برای تصمیم گیری در مورد مشکلات مردم آنان را مشارکت دهیم تا مشکلات پیگیری و رفع گردد.

وی ادامه داد:  سلامت هدف اصلی حوزه اجتماعی در جهت تشکیل کانون های در محلات  برای توانمند سازی مردم  در  مشارکت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در راستای اجتماعی شدن سلامت می باشد .

دکتر زمانی گفت: سلامت اجتماعی باید با دادن انگیزه به مردم،در فعالیت‌های اجتماعی شکل بگیرد ؛ با توجه به تاکید وزیر بهداشت بر ضرورت تشکیل مجامع سلامت، سازمانها باید به  طور جدی باید، در راستای برگزاری این مجمع همکاری کنند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری‌های میان‌بخشی، به  راه‌اندازی اتاق فکر یا اندیشگاه سلامت با همکاری اعضای هیات علمی خوش‌فکر و علاقمند در راستای حل مشکلات سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت همکاری اعضای هیات علمی در برنامه‌های مشارکت اجتماعی، انجام فعالیت در امور اجتماعی به عنوان امتیازی برای ارتقای آنها  تاثیر داشته باشد.

دکتر فرزاد جلالی  نیز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل ابراز داشت آموزشهای دینی ما مستند است به دو نعمتی  که انسان  ان را نمی شناسد و ناشناس ماندن آن باعث ضرر و زیان زیادی در جامعه  می شود که عبارتند از سلامت و امنیت در جامعه می باشد .وی افزود: سلامت جامعه از طریق وزارت بهداشت و امنیت از طریق وزارت کشور صورت خواهد پذیرفت در این صورت اگرسازمان بهداشت و تامین کننده های امنیت در جامعه خوب عمل کنند ما شاهد سلامت اجتماعی وروانی در جامعه خواهیم بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: تشکیل مجمع سلامت به منظور تحکیم ارتباط میان نیروهای غیر مستقیم در ارتباط با حوزه سلامت می باشد که حدود ۷۵ الی ۸۰ درصد جامعه را به خود اختصاص می دهد در حالی که حوزه سلامت ۲۵  تا ۳۰درصد موضوع سلامت اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تعریف استاندارداز سلامت با آموزشهای دینی ما منطبق است  و ما با اضافه کردن  بعد معنوی می توانیم تعریف جامعه تری از حوزه سلامت داشته باشیم .وی ادامه داد برای توسعه سلامت باید تمام حوزه ها و دستگاه های اجرایی مشارکت نمایند تا جامعه سالم در پیش رو  داشته باشیم.