سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی در ۷ موقوفه مازندران

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: ۷ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال در برخی از موقوفات به‌زودی عملیاتی می‌شود.  حجت‌الاسلام حیدری در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در استان مازندران ثبت‌شده است. وی با اعلام اینکه سال گذشته ۸۹ وقف ثبت‌شده و در سال جاری ۵۰ مورد […]

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: ۷ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال در برخی از موقوفات به‌زودی عملیاتی می‌شود.

 حجت‌الاسلام حیدری در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در استان مازندران ثبت‌شده است. وی با اعلام اینکه سال گذشته ۸۹ وقف ثبت‌شده و در سال جاری ۵۰ مورد به ثبت رسیده است، گفت: وقفیات ما مربوط به مسائل روز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار رقبه در استان مازندران وجود دارد، مازندران در امور خیر نسبت به دیگر نقاط کشور کم‌نظیر است.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در روزهای ابتدای سال،افزود: در ۲۴۹ امامزاده اوقاف به مردم خدمات می‌دهد.

حیدری به اقدامات انجام‌شده برای اجرای نیت واقفان، افزود: ۸۳ میلیارد ریال برای اجرای نیت مذهبی موقوفات، اجرای نیت اجتماعی موقوفات، اجرا نیت مدارس علوم دینی، اجرای نیات مساجد، اجرای نیات بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال‌سازی ۱۱ مرکز اجتماعی فرهنگی، خرید دو دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی، اعزام افراد به عتبات عالیات و برپایی موکب در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین حسینی هزینه شده است.

این مسئول با اعلام اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران اجراشده است، گفت: طرح شمیم حسینی با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان در ۲۰ شهرستان مازندران و با حضور ۳ هزار و ۱۰۶ نفر پیگیری شده است.

حیدری به اقدامات انجام‌شده برای توسعه فعالیت عمرانی در سطح اماکن متبرکه استان، افزود: ۱۳۰ پروژه به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر عملیاتی شده که بخشی از این پروژه‌ها در دهه وقف اجرا می‌شود.وی با اعلام اینکه بیش از ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر در بین دانش آموزان کم‌بضاعت استان توزیع‌شده است، افزود: در عرصه‌های قرآنی اقدامات مناسبی انجام‌شده است.مدیرکل اوقاف مازندران گفت: هفت طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال در برخی از موقوفات به‌زودی عملیاتی می‌شود.وی ادامه داد: ۱۲ پروژه عمرانی موقوفات با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه عملیاتی می‌شود.

حیدری با اعلام اینکه همه بدهی‌های ادارات را پرداخت کردیم، ادامه داد: بودجه‌های دولتی و اسناد خزانه و اعتبارات تملک دارائی انجام‌شده است.وی با اشاره به مشکلات سرمایشی که دریکی از مراکز درمانی استان مازندران وجود داشت، گفت: از محل موقوفات اعتباراتی برای تأمین نیازهای سرمایشی یکی از مراکز درمانی مرکز استان اختصاص پیداکرده است.