سایه تعلیق از سر کشتی ایران برداشته شد

دبیر فدراسیون کشتی، اصلاح اساسنامه این فدراسیون و رفع ایرادات اتحادیه جهانی کشتی را اقدامی بزرگ ارزیابی کرد و گفت: با انجام این کار سایه تعلیق از سر کشتی ایران برداشته شد. رضا لایق درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون کشتی توسط وزارت ورزش و جوانان در جهت رفع ایرادات کمیته‌ بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی، […]

دبیر فدراسیون کشتی، اصلاح اساسنامه این فدراسیون و رفع ایرادات اتحادیه جهانی کشتی را اقدامی بزرگ ارزیابی کرد و گفت: با انجام این کار سایه تعلیق از سر کشتی ایران برداشته شد.

رضا لایق درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون کشتی توسط وزارت ورزش و جوانان در جهت رفع ایرادات کمیته‌ بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی، اظهار کرد: اقدامی ارزشمند و بزرگ در جهت کمک به ورزش اول ایران صورت گرفت و ایراداتی که اتحادیه جهانی کشتی نسبت به اساسنامه فدراسیون کشتی وارد کرده بود، در جلسه مجمع این فدراسیون و با حضور محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با رفع ایرادات به تایید اعضا رسید.

دبیر فدراسیون کشتی با بیان این که با این اقدام خطر تعلیق از سر کشتی ایران برداشته شد، افزود: بر اساس قانون، بررسی اساسنامه جدید باید در جلسه مجمع فدراسیون کشتی و با حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شد و به تصویب می رسید که این کار هفته‌ گذشته صورت گرفت و ما نیز اساسنامه جدید را برای اتحادیه جهانی کشتی ارسال کردیم تا آنها نظر نهایی خود را در این باره اعلام کنند و آن را به تایید برسانند.

وی با بیان این که برخی از کشورهای صاحب نام کشتی در جهان به دنبال این بودند که این موضوع بهانه‌ای برای تعلیق کشتی ایران باشد، گفت‌: خوشبختانه این کار با تفاهم و واقع بینی به خوبی صورت گرفت تا بهانه‌ای به دست برخی کشورها که خواهان  افول جایگاه کشتی ایران هستند، ندهد.

لایق در پاسخ به این سوال که اتحادیه جهانی کشتی چه زمانی نظر خود را درباره اساسنامه جدید اعلام خواهد کرد، گفت‌: قرار است طی چند روز آینده این اتحادیه نظر نهایی خود را درباره اساسنامه جدید فدراسیون کشتی اعلام کند.

به گزارش ایسنا، دبیر فدراسیون کشتی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا با این اقدام خطر تعلیق کشتی ایران از مسابقات جهانی پاریس که اواخر مرداد ماه برگزار می‌شود، برداشته شد یا خیر؟ گفت‌: با توجه به اقدامات صورت گرفته و ارسال اساسنامه جدید به اتحادیه جهانی کشتی که در آن تمامی ایرادهای این اتحادیه و کمیته‌ بین‌المللی  المپیک بر طرف شد، ان‌شاء‌الله مشکلی کشتی ایران را تهدید نمی‌کند.