سامانه قرائت کنتوربا گوشی همراه در چالوس راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران از راه اندازی سامانه قرائت کنتوراز طریق دستگاه های هوشمند (گوشی همراه)  برای نخستین بار در شهرستان چالوس خبرداد  کیوان فرح زاد افزود : این سامانه درابتدا درامورتوزیع نیروی برق چالوس بطورآزمایشی و موفقیت آمیز راه اندازی شد و در دیگر شهرستان های زیرپوشش این شرکت نیز تا پایان […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران از راه اندازی سامانه قرائت کنتوراز طریق دستگاه های هوشمند (گوشی همراه)  برای نخستین بار در شهرستان چالوس خبرداد  کیوان فرح زاد افزود : این سامانه درابتدا درامورتوزیع نیروی برق چالوس بطورآزمایشی و موفقیت آمیز راه اندازی شد و در دیگر شهرستان های زیرپوشش این شرکت نیز تا پایان سال چنین تحولی ایجاد خواهد شد . وی توضیح داد : در پی راه اندازی این سامانه شیوه قرائت کنتورها با گوشی های همراه هوشمند مجهز به نرم افزار تحت وب خواهد بود به گونه ای که ماموران شماره بردار بتوانند فایل قرائت کنتور را به صورت روزکارهای مجزا دریافت و برای امور توزیع برق محل خدمتی خود بفرستند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران ، تسریع در فرآیند عملیات کنتورخوانی ، امکان صدورو چاپ بموقع قبوض بهای مصرفی برق در مکان سکونت مشترک را از مزیت های این سامانه معرفی کرد و گفت که این سامانه قابلیت دارد پیوندی میان فایل قرائت و سیستم جامع خدمات مشترکان ایجاد کند و مختصات جغرافیایی اشتراک و مسیر تردد مامور برای مشاهده کنتور را نیز مستند سازی و به ثبت برساند . فرح زاد ، افزود :پیش ازاین با دستگاه پی دی ال عملیات شماره برداری کنتورهای برق انجام می گرفت و این روند با مشکلات فراوانی همراه بود . دستکم 031 مامور شماره بردار کنتور برق با شرکت توزیع برق غرب مازندران همکاری می کنند . محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر به تعداد هشت شهرستان ، هزار و 150 روستا و 30 شهر جزو شهرستان هایی هستند که زیرپوشش شرکت توزیع برقغرب مازندران قراردارند .