ساماندهی رودخانه مرکز شهر در آستانه اجرایی شدن

شهردار چالوس با تاکید بر تداوم، دقت و سرعت اجرای پروژه‌ها در راستای برنامه های چهارساله شهرداری گفت:یکی از پروژه های بزرگ و مهم که از ابتدا در اولویت برنامه های ما قرار گرفت، ساماندهی رودخانه مرکز شهر چالوس بوده که در این رابطه اقدامات اولیه در سال گذشته صورت گرفت. به گزارش حرف، جعفر […]

2

شهردار چالوس با تاکید بر تداوم، دقت و سرعت اجرای پروژه‌ها در راستای برنامه های چهارساله شهرداری گفت:یکی از پروژه های بزرگ و مهم که از ابتدا در اولویت برنامه های ما قرار گرفت، ساماندهی رودخانه مرکز شهر چالوس بوده که در این رابطه اقدامات اولیه در سال گذشته صورت گرفت.

به گزارش حرف، جعفر ردایی با اشاره به تاثیر ساماندهی رودخانه بر تحول گردشگری شهر اظهار داشت: تفاهم نامه ای در این خصوص مابین شهرداری و امور آب منطقه‌ای استان مازندران منعقد شده که جا دارد از این عزیزان تشکر کنیم.

وی با اشاره به تعیین عرض بستر و بهره برداری از زمین هایی که بین بستر اول و بستر دوم باقی مانده برای امر گردشگری اظهارداشت: در جلسه ای که با مسئولان سازمان امور آب استان داشتیم به نتایج خوبی رسیده و به زودی کار اجرایی اش شروع خواهد شد.ردایی در همین رابطه تصریح کرد: شهرداری قصد دارد هم از طریق اعتبارات ستاد بازآفرینی استان و هم از طریق اخذ وام از وزارت کشور این پروژه مهم را به نتیجه برساند.وی اظهارداشت: این پروژه در مرحله اول از پل تا پل اجرایی می‌شود که شامل احداث دیوار حفاظتی، مجموعه گردشگری و جاده حاشیه رودخانه در امتداد جاده شورا خواهد بود‌.

شهردار چالوس در ادامه با بیان اینکه ترافیک خیابان 17 شهریور یکی از مشکلات قدیمی این شهر است گفت: در راستای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در تردد، تملک و تعریض خیابان و خریداری تعدادی از واحدهای تجاری از کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت.وی با بیان اینکه در حال توافق با مالکین سرقفلی هستیم اظهار داشت: حدود ده واحد را در برنامه تملک داریم که تا کنون شش مورد به توافق انجامید.شهردار چالوس سپس با بیان اینکه سنگ چین جاده ساحلی نیمه کاره بوده که طی قرارداد جدید عملیات آن درحال اجراست افزود: زیرسازی و آسفالت آن در سال آینده انجام خواهد شد.

جعفر ردایی ادامه داد: برای اجرای این پروژه تعریض ها و تملک های زیادی انجام داده و با دعوت از جمع زیادی از مالکین با آنها توافق نمودیم.وی ادامه داد: احداث خیابان سی متری که از میدان خط هشت تا رادیودریا می‌رود را هم درحال توافق و اجرای عملیات اجرایی هستیم.

شهردار چالوس در ادامه با اشاره به رینگ دو شهری گفت: در اجرای فاز دو رفیوژ میانی انجام شده و با تکمیل زیرسازی و اجرای عملیات آسفالت طی سه ماه آتی به نتیجه می رسد. تلاش میکنیم نهایتا تا خرداد 98 این فاز را به اتمام و بهره برداری کامل برسانیم.ردایی در همین رابطه افزود؛ در فاز سه هم درحال تملک هستیم، تعداد زیادی از املاک را تملک کرده و تلاش می کنیم تا پایان این دوره این فاز را نیز بطور کامل بازگشایی کنیم.وی در خصوص تامین و احداث پارکینگ در مرکز شهر نیز تصریح کرد: چند ملک برای ایجاد پارکینگ در اطراف ساختمان پزشکان مرکز شهر خریداری نمودیم.

شهردار چالوس سپس با بیان اینکه خیابان 24 متری قدمگاه شهدا همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می شود اظهارداشت: پیاده روسازی و روشنایی این پروژه درحال اجراست.شهردار چالوس ادامه داد: اجرای مرحله دوم طرح نهضت خدماتی و عمرانی طی چهارماه پیش بینی شده که در حال اجراست. در این طرح به همه محلات خدمات رسانی ویژه می کنیم که شامل نظافت، لایروبی، جمع آوری نخاله، بیس ریزی، ترمیم آسفالت و روشنایی می‌باشد.