ساری میزبان همایش “چهل جشن کتاب در چهل شهر”

همزمان با بيست و ششمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «حال خوش خواندن» همايش« چهل جشن کتاب ، چهل شهر،چهل نويسنده » سه شنبه 29 ابان درمجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران برگزار مي‌شود. به گزارش حرفبه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل فرهنگ و […]

2409489
همزمان با بيست و ششمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «حال خوش خواندن» همايش« چهل جشن کتاب ، چهل شهر،چهل نويسنده » سه شنبه 29 ابان درمجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران برگزار مي‌شود.
به گزارش حرفبه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام این خبر گفت: این همایش با حضور دو نویسنده مطرح کشوری زهرا موسوی و پروین پناهی ، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.
محمود شالویی عنوان کرد:هدف اصلي اين باشگاه‌‌ها ايجاد جريان کتاب‌خواني گروهي کودکان و نوجوانان است که طي آن با محيط کتاب‌فروشي، انتخاب و خريد کتاب ، مطالعه و بحث درباره کتاب،چرخش کتاب در ميان همسالان، ارتباط با نويسنده، برقراري ارتباط مستقيم ميان نويسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و… آشنا مي شوند.
در این طرح هریک از باشگاه ها کتابخوانی با پلاکاردهای مخصوص که نام باشگاه بر روی آن ثبت شده همراه با مربیان با سرود جشن کتاب وارد مکان برگزاری جشن می شوند .
در این طرح ابتدا داستانهایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانده می شود و، پس از خواندن کتاب با همکاری بچه ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می شود .
هم چنین نمایندگان هریک از باشگاه ها سئولاتی را از نویسندگان مهمان برنامه در خصوص جام باشگا هها و فواید کتاب و کتابخوانی مطرح می کنند .
در ادامه مراسم کودکان می توانند برداشت خود را از کتاب خوانده شده به صورت نقاشی ارائه کنند .
خواندن شعر به صورت گروهی ،برگزاری مسابقه با عنوان بهترین جمله در خصوص کتاب ،نقاشی روی دیوار یا بوم از دیگر برنامه های اجرایی این طرح است.
در پایان هدایایی به رسم یادبود جشن کتاب به اعضاء باشگاه ها اهداء خواهد شد