زنگ خطر یارگیری کاندیداها در اعضای شورای شهر ساری؛ مدیریت شهری در دست‌انداز انتخابات

گروه سیاسی: از هنگام ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم در ساری،  شمارش معکوس برای تغییر حداقل یکی از نمایندگان مجلس در مرکز استان مازندران، موجب شده است تا اقشار و گروه‌های مختلف از این فرصت رأی آوری حداکثر استفاده را ببرند. در تحلیل انتخابات مرکز مازندران به نظر می‌رسد هنوز جریان‌های گذشته سیاسی این شهر نسبت […]

گروه سیاسی: از هنگام ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم در ساری،  شمارش معکوس برای تغییر حداقل یکی از نمایندگان مجلس در مرکز استان مازندران، موجب شده است تا اقشار و گروه‌های مختلف از این فرصت رأی آوری حداکثر استفاده را ببرند.

در تحلیل انتخابات مرکز مازندران به نظر می‌رسد هنوز جریان‌های گذشته سیاسی این شهر نسبت به نقش‌آفرینی در انتخابات بی‌تمایل نیستند.

توجه بخش مهمی از کاندیداهای مجلس در ساری به شورای شهر به دلیل سابقه انتخاباتی اعضای این شورا زنگ خطری است که استفاده از  امکانات شهر ساری به نفع یا علیه یک جریان و کاندیدای خاص در این حوزه انتخابیه را نواخته است.

همراهی علی‌اکبر زلیکانی با محسن زارعی، فرامرز نقیبی و کوروش یوسفی در کنار علی بابایی کارنامی و همراهی اسفندیار عشوری با ابوالقاسم روحی تقریبا علنی شده است و مابقی اعضای شورای شهر ساری نیز به‌صورت غیرعلنی از نامزدهایی نظیر؛ رضا پیوندی و محمد دامادی حمایت می‌کنند.  قرار گرفتن در کنار این کاندیداها حتی در زمان ثبت‌نام در فرمانداری نیز، نشان می‌دهد که جریان انتخابات مجلس در ساری با مدیریت شهری به یکدیگر گره‌خورده است.

این همراهی با برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساری نشان می‌دهد که هر دو طرف بی‌میل و یا بی‌اراده برای استفاده از این موقعیت در انتخاباتی که تقریبا تعداد کاندیداهای هم‌تراز وجود دارد، نیستند، ازاین‌روست که به نظر می‌رسد افکار عمومی و آگاهان سیاسی و اجتماعی در حوزه انتخابیه ساری می‌باید در این زمینه هشدارهای لازم را داشته باشند.

ساری در سال‌های اخیر بیش‌ازاندازه تاوان هزینه‌های انتخابات برای گروه‌ها و افراد خاص سیاسی را پرداخت کرده است. گروه‌هایی که به نظر می‌رسد هنوز هم چشمه امیدشان به ساری و دست‌اندازی به اعتبارات موجود در آن خشک نشده است.

ماجرای زباله ساری و تعدادی از پروژه‌های عمرانی در این شهر، هنوز ناتمام باقی‌مانده و تبانی با پیمانکاران، پیمانکاران خودی و غیرخودی در این شهر در کنارهدر رفت بیت‌المال بخش مهمی از نیازهای شهر ساری را نیز مسکوت باقی گذاشته است. ازاین‌روست که به نظرمی رسد ضربه خوردن ساری از این ناحیه برای چندمین ساری، توسعه مرکز استان مازندران را در دست‌انداز قرار خواهد داد.

ساری از محل تغییرات در مجلس یازدهم، می‌تواند به یکی از کلان‌شهرهای کشور تبدیل‌شده و مشکلات زیربنایی و زیرساختی آن به مدد این تغییرات رفع گردد اما دچار شدن ساری به جریانات سیاسی و فردی و منافع شخصی آسیبی است که پیش از همه‌گیر شدن وقوع باید نسبت به آن هشدار داد.

از سویی دست‌اندرکاران انتخابات نیز باید در حوزه انتخابیه ساری، بیش از همیشه مراقبت به خرج داده و با رصد جریان‌های انتخاباتی و شهری نسبت به سو استفاده از این شرایط هوشیار باشند.