زنده‌باد بخش خصوصی، زنده باد سرمایه گذاری و زنده باد مازندران

به همت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری و مدیریت موفق #دانشگاه_مازندران در سومین اردوی آموزشی و هم اندیشی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه مازندران زائر و مجاور امام علی ابن موسی الرضاعلیه السلام هستیم. مشهد مقدس یکی از کلان شهرهای کشوراست که با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های بی نظیری به خود دیده است.‌البته این […]

به همت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری و مدیریت موفق #دانشگاه_مازندران در سومین اردوی آموزشی و هم اندیشی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه مازندران زائر و مجاور امام علی ابن موسی الرضاعلیه السلام هستیم.

مشهد مقدس یکی از کلان شهرهای کشوراست که با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های بی نظیری به خود دیده است.‌البته این شهر مذهبی به برکت امام هشتم شیعیان سالانه میزبان ده‌ها میلیون  زائر و مسافر است که علاوه بر بهره‌گیری از برکات معنوی آستان قدس رضوی از امکانات رفاهی ، تفریحی و تجاری  این شهرستان نیز استفاده می کنند.

توسعه مشهد مرهون سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی است و این شهرستان  جذاب سرمایه‌گذارای می تواند الگوی موفقی برای سایر شهرها باشد.

بدون شک مشهد هم‌ مثل سایر شهرهای کشور با موانع و مشکلاتی فرا روی سرمایه گذاری مواجه بوده اما با کلان نگری و آینده نگری  مردم و مسوولانش توانسته شرایط مطلوبی بخود بگیرد.

فراوانی مسافر اگر یکی از عوامل اصلی جذابیت و رونق سرمایه گذاری در شهرستان مشهد باشد این مهم برای استان مازندران هم می تواند مصداق داشته باشد.

برای توسعه سرمایه گذاری دراستان مازندران  بویژه در بخش گردشگری  نیازمند مشوق ها و انگیزه‌های فر هنگی هستیم که  فعالان مدنی  و دوستداران سرزمین مادری در همایشی روز دوشنبه اول مرداد در کتابخانه ملی برای  آن هم اندیشی خواهند کرد و درگام دوم  آموزش شهروندان و کارگزاران باید در اولویت قرار گیرد.‌

برهمگان مبرهن است که توسعه اقتصادی بدون سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی یا به عبارتی همکاری قاطبه مردم محقق نمی شود لذا اگر خواستار توسعه اقتصادی با هدف رونق فضای کسب و کار ،  ایجاد اشتغال و رفاه بیشتری هستیم هریک از شهروندان باید با شیوه های مختلف نقش آفرینی نمایند و موانع سرمایه گذاری در استان را از مسیر بردارند.

مشارکت و نقش آفرینی شهروندان مازندرانی برای توسعه اقتصادی از چند مسیر قابل اقدام است که نقش رسانه های گروهی، شبکه های اجتماعی و  نهادهای مدنی در فرهنگ سازی و بسیج شهروندان متمایز از دیگران است.

لذا شایسته است هر شهروند مازندرانی در هرجای این استان یا کشور که زندگی می کند یاهر شغلی که دارد تکریم و احترام سرمایه گذاران را سرلوحه زندگی اجتماعی خود قرار دهد و هرکاری دستش برمی آید برای تسهیل و امنیت سرمایه گذاری  انجام دهد و با استقبال از سرمایه گذاران مازندران را به بهشت سرمایه گذاری مبدل نماید.

استان مازندران با مواهب ارزشمند خدادادی که پذیرای ده ها میلیون گردشگر است و باهمه استعداد های سرزمینی که دارد نباید بیکار داشته باشد و سرنوشت استان و فرزندان ما در دست خود ماست که چگونه رفتار نماییم. اگر خواستار تقویت اقتصاد و توسعه زادگاه هستیم باید خودمان آستین همت بالا بزنیم و برای جذب و همراهی با سرمایه گذار یاعلی بگوییم و راهبرد و شعار هر مازندرانی باید این باشد: زندباد بخش خصوصی ، زندباد سرمایه گذار!

این قلم علاوه بر نقش موثر مردم، نهادسازی برای سرمایه گذاری را پالس مثبت دستگاه های دولتی برای تسهیل در امور سرمایه گذاری و جذب سرمایه های خرد می داند که تشکیل “بنیاد توسعه مازندران” می تواند برای جذب وجلب سرمایه گذاری موثر باشد.

بدون شک توسعه اقتصادی استان مستلزم همگرایی مردم و مسوولان است و هر قدمی که برای هم افزایی وهمدلی برداشته می شود شایسته احترام است، پس:
دست به دست به مهر تا مهین خویش کنیم آباد!

?پنج شنبه ۲۸تیر۹۷
ایرج نیازآذری