رونمایی از سه پروژه کانون پرورش فکری در مازندران

در راستای گرامی‌داشت  هفته دولت، سه پروژه در کانون پرورش فکری در مازندران افتتاح شد. به گزارش حرف آنلاین، در راستای گرامی‌داشت هفته دولت، با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور مراکز فرهنگی و هنری شماره دو ساری و کتاب‌خانه سیار روستایی سوادکوه شمالی افتتاح شد و کلنگ احداث مرکز فرهنگی و هنری […]

719896-600x400

در راستای گرامی‌داشت  هفته دولت، سه پروژه در کانون پرورش فکری در مازندران افتتاح شد.

به گزارش حرف آنلاین، در راستای گرامی‌داشت هفته دولت، با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور مراکز فرهنگی و هنری شماره دو ساری و کتاب‌خانه سیار روستایی سوادکوه شمالی افتتاح شد و کلنگ احداث مرکز فرهنگی و هنری قائمشهر به زمین زده شد.

بر اساس این گزارش، آیین افتتاح کتاب‎خانه سیار روستایی سوادکوه شمالی در روستای «اندارگلی» شیرگاه با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور، مدیر کل کانون مازندران،امام جمعه سوادکوه شمالی، مدیر آموزش و پرورش سوادکوه شمالی و اهالی این روستا برگزار شد.

این پنجمین کتابخانه سیاروستایی کانون مازندران است که یک مربی با یک دستگاه خودروی ویژه، به ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون به کودکان ونوجوانان 20 روستای سوادکوه و سوادکوه شمالی می‌پردازد.

اما در آیین افتتاح مرکز فرهنگی و هنری شماره2 ساری که با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور، مدیر کل کانون مازندران، مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری مازندران صورت پذیرفت، فصل جدی فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در این مرکز شروع شد.

گفتنی است: مرکز شماره 2 ساری از مراکز قدیمی ساری بوده که به دلیل فرسودگی بنا، نوسازی  شد.

در عین حال،آیین کلنگ زنی مرکز فرهنگی و هنری قائمشهر با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور، مدیر کل کانون مازندران، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر قائمشهر و دیگر مسوولان شهری برگزار شد .

مرکز فرهنگی و هنری قائمشهر نیز به جهت قرار گرفتن در طرح گسترش شهری با مساعدت و همکاری شهرداری قائمشهر به مکانی دیگر انتقال یافت و آیین کلنگ زنی آن برگزار شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور در این برنامه‌ها با اهمیت کار برای کودکان ونوجوانان افزود: بچه‌ها سرمایه‌های کانون پرورش فکری هستند.

امیر حسین آزادی وفا، با اشاره به اینکه مربیان و کارکنان کانون ظرفیت و نعمت برای این دستگاه محسوب می شوند، بر نقش پرورشی کانون تاکید کرد و اظهار داشت: هرگونه کار وتلاشی که برای توسعه امور در کانون بیانجامد نقش موثری در رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان ونوجوانان  و توسعه کشورخواهد داشت.

وی نقش و همراهی دیگر  مسوولان  را در گسترش و توسعه کانون حایز اهمیت دانست و بر حمایت آنان از کانون و نسل آینده ساز تاکید کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این آیین، اندیشه کودکان ونوجوانان را همانند  گنج‌ عنوان کرد که ثروت اجتماعی محسوب می شود. ودر عین حال کانون را بستری برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنان دانست.

محمد علی یزدان شناس با اشاره به نقش کانون در ارتقا شخصیت اجتماعی کودکان؛ برنامه‎های این نهاد را در توسعه فرهنگی موثر عنوان کرد.

این مسوول یکی از سیاست های کانون پرورش فکری را توسعه خدمات فرهنگی در روستاها عنوان کرد و بر گسترش عدالت فرهنگی در روستاها تاکید کرد و افزود: کتابخانه سیار روستایی کانون در این خصوص نقش مهمی را ایفا می نماید.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران دارای، 27 مرکز فرهنگی وهنری ثابت، یک کتابخانه پستی و 5 کتابخانه سیار روستایی است.