رونق تولید باید دغدغه همیشگی مدیران باشد

ب احمد حسین زادگان در این جلسه، یادآور شد: رونق تولید، افزایش اشتغال و گره گشایی برای توسعه سرمایه گذاری باید دغدغه همیشگی مدیران باشد. ‎ ه گزارش حرف،احمد حسین زادگان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ابلاغ بسته رونق تولید سال 97 اشاره کرد و با بیان این که ماموریت […]

1
ب احمد حسین زادگان در این جلسه، یادآور شد: رونق تولید، افزایش اشتغال و گره گشایی برای توسعه سرمایه گذاری باید دغدغه همیشگی مدیران باشد. ‎
ه گزارش حرف،احمد حسین زادگان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ابلاغ بسته رونق تولید سال 97 اشاره کرد و با بیان این که ماموریت این ستاد کمک به رونق و پایداری تولید و اشتغال است، عنوان نمود: این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری و از مصوبات سران قواست و همه باید نهایت اهتمام خود را برای رونق اقتصادی کشور معمول دارند.
حسین زادگان با تاکید بر این که نگاه دستگاه های نظارتی و اجرایی باید برای پیشبرد امور مردم و رونق اقتصادی بهم نزدیک شود، افزود: باید با رعایت قانون و پرهیز از نظارت های سختگیرانه غیر ضرور؛ موانع پیش روی زندگی مردم و فعالان اقتصادی را رفع نمود. به بهانه بازرسی نباید کار مردم به تاخیر بیفتد.
سرپرست استانداری مازندران، یاد آور شد: گزارشی واقعی و میدانی از وضعیت ارایه تسهیلات و میزان تحقق تعهدات اشتغال و تولید برای برداشتن گام های موثر در جهت اعتلای این بخش ها تهیه شود.
حسین زادگان تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع ضرورت دارد نظارت ها جدی گرفته شود و موانع و مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان رفع شود.وی افزود: بانک های عامل با توجه به اهداف دولت از ارایه بسته رونق تولید، با نهایت دقت در اعطای اعتبارات عمل نمایند و بر روند کامل فرآیند این بخش از آغاز تا تحقق تولید بهمراهی دستگاه های اجرایی نظارت کنند.گفتنی است در این جلسه با حضور سرپرست استانداری مازندران، مسائل و مشکلات 4 واحد تولیدی استان در حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع این واحدها اتخاذ شد.
*پرداخت صد در صدی تسهیلات اشتغال روستایی
سرپرست استانداری مازندران همچنین در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از پرداخت صد در صدی تسهیلات اشتغال روستایی در استان قدردانی کرد. ‎حسین زادگان گفت: در اعطای تسهیلات اشتغالزا نباید صرفا به دنبال افزایش جذب اعتبارات باشیم، لذا ضرورت دارد وضعیت بازار مورد ارزیابی قرار گیرد و نیازسنجی درستی در مورد طرح های تولیدی دارای توجیه صورت پذیرد. احمد حسین زادگان با اشاره به این که حل مشکلات تولید و اشتغال و ارزآوری از جمله برنامه ها و سیاست های اصلی دولت است و راهبرد تحقق آن؛ هدف گذاری های دقیق و درست است، عنوان کرد: در مسیر تحقق اهداف دولت در این راستا هیچ تساهل و کم کاری پذیرفتنی نیست و مجموعه مدیران مسئول استان در مرحله دوم پرداخت اعتبارات اشتغال باید بیش از پیش همراه و فعال باشند و با جدیت بر فرآیند اعطای تسهیلات اشتغال نظارت نمایند.سرپرست استانداری مازندران با اشاره به این که بسته رونق تولید و تسهیلات اشتغال در بخش های مختلف با جدیت دنبال شود، بر نظارت دقیق بر همه پرداخت ها از سوی بانک های عامل و دستگاه های اجرایی ذی ربط تاکید کرد و یادآور شد: اعتبارات اشتغال و بسته رونق تولید باید به اهل آن سپرده شود تا اهداف این بخش بدرستی محقق شود.
حسین زادگان با بیان این که امروز در تحریم ظالمانه قرار داریم و دشمن منابع درآمدی نفت را هدف قرار داده است؛ اظهار داشت: گرچه امروز با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و دیپلماسی خردمندانه خارجی؛ دنیا در برابر امریکا قرار گرفته است و دولت با همه مضایق اعتباری، تسهیلات بسیار خوبی را برای رونق تولید و اشتغال قرارداده است، باید همه بخش ها نهایت اهتمام خود را برای تحقق این مهم بکار گیرند.
سرپرست استانداری مازندران بر انجام پایشی از آخرین وضعیت تسهیلات پرداخت شده، میزان تحقق تعهدات اشتغال و موانع و مشکلات این بخش در راستای تداوم تولید و اشتغال ایجاد شده تاکید کرد.
حسین زادگان به اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه اشاره کرد و با بیان این که بانک ها با توجه به مشکلات مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، باید نگاه ویژه ای به این عزیزان داشته باشند و ضمن رعایت قانون تا حد امکان فرآیندهای اداری را تسهیل نمایند، گفت: باید بازار فروش محصولات تولیدی مددجویان را تامین نمود لذا می توان توسط شرکت های واسط تجاری، این محصولات را جمع آوری و به صورت تجمیع شده به بازار عرضه کرد تا مشاغل خرد و خانگی پایدار بمانند و زمینه توانمندی مددجویان فراهم شود.وی با اشاره به این که برای عرضه محصولات تولیدی در دیگر بخش ها نیز نیازمند یک فرآیند مستمر و بازارچه های عرضه محصول هستیم، ابراز داشت: در اعطای تسهیلات اشتغالزا نباید صرفا به دنبال افزایش جذب اعتبارات باشیم، لذا ضرورت دارد وضعیت بازار مورد ارزیابی قرار گیرد و نیازسنجی درستی در مورد طرح های تولیدی دارای توجیه صورت پذیرد.
سرپرست استانداری مازندران در این جلسه از پرداخت صد در صدی تسهیلات اشتغال روستایی در استان قدردانی کرد.
حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه با اشاره به این که از ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی استان بیش از ۱۰۰ درصد جذب شده است، عنوان کرد: مازندران در اشتغال فراگیر در خصوص طرح های مصوب؛ رتبه اول و در طرح های منعقده؛ رتبه چهارم را در میان استان های کشور کسب کرده است.خیریانپور، افزود: ۶۴ درصد از طرح های خوداشتغالی استان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۹۷ پرداخت گردید.