روایت یک نماینده مجلس درباره منطقه آزاد و ویژه مازندران

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از آغاز ساخت آزادراه تهران آمل از تهران خبرداد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی آمل و منطقه ویژه گردشگری نور و محمودآباد پس از تصویب در صحن علنی مجلس برای طی مرحله نهایی در شورای نگهبان در حال بررسی است. به گزارش خبرنگار حرف، عزت الله یوسفیان در […]

photo_2018-09-08_14-53-55

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از آغاز ساخت آزادراه تهران آمل از تهران خبرداد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی آمل و منطقه ویژه گردشگری نور و محمودآباد پس از تصویب در صحن علنی مجلس برای طی مرحله نهایی در شورای نگهبان در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار حرف، عزت الله یوسفیان در جلسه شورای اداری شهرستان آمل که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه سد و محور هراز از پروژه های مهم و حیاتی شهرستان آمل به شمار می روند،عنوان کرد:  توجه کافی و ویژه به شهرستان آمل در طی سال های اخیر صورت گرفته و حضور وزرا و معاونین رئیس جمهور در این مدت نشان می دهد آمل  از حمایت ها برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا ساخت آزادراه تهران آمل را از سمت تهران آغاز کرده است و قطعه اول آن در حال ساخت است، بیان کرد: این قطعه از منطقه پردیس و رودهن در حال ساخت بوده و به سمت آمل پیش می رود و تماما نیز در کنار محور هراز ساخته خواهد شد.

نماینده مردم آمل در سخنانی با اشاره به اینکه برای ساخت محور هراز از سرمایه گذار خارجی استفاده نکردیم زیرا در این صورت می باید مردم هزینه رفت و آمد را در این محور پرداخت می کردند، گفت: محور هراز نباید پولی میشد و همین طور سد هراز را نیز از فاینانس خارجی استفاده کردیم زیرا دراین صورت باید بسیاری مسائل را پولی می کردیم که نخواستیم اینگونه شود.

وی با اشاره به اینکه سفر معاون رئیس جمهور به آمل خوش یمن بودو ایشان به قولی که دادند عمل کردند، گفت: وی قول 80میلیارد تومان اعتبار به سد هراز را داده بود که تا کنون به نیمی از این تعهدات عمل کرده است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه 40میلیارد تومان از سوی دولت برای پروژه های شهری آمل اختصاص یافته است، گفت: یکی از پروژه های زمان بر در آمل ساخت استادیوم و رزشگاه شهید چمران بود که از طریق مناقصه 11 میلیارد تومان برای ساخت آن اختصاص یافته است، این پروژه به دلیل مشکل قضایی حدود 20سال ساخته نشده باقی مانده بود که با ورود اداره کل و وزارت ورزش این پروژه به مناقصه رفته و به زودی پیمانکار مستقر می شود.

نماینده مردم آمل همچنین درباره دریافت مجور منطقه اقتصادی ویژه در این شهرستان اظهار کرد: اکثر مناطق کشور که دارای منطقه آزاد و ویژه هستند عموما مجور دریافت کرده اند اما به هیچ منطقه سه مجور داده نشده است، از این رو می دانستیم که با وجود اختلاف سه منطقه در مازندران مجور نمی گیرد، از این رو در بیشتر جلسات در استانداری و تهران که در این رابطه تشکیل می شد شرکت نمی کردم، روز یکشنبه که قرار بود فردای آن در مجلس منطقه آزاد مازندران بحث شود، طرح منطقه اقتصادی آمل را به رئیس مناطق آزاد نهاد ریاست جمهوری یادآوری کردم، یعنی اینگونه نبود که من مخل این جلسات و منطقه آزاد باشم اما می دانستم این جلسات ثمری ندارد و نام مازندران خط می خورد، اما یک مصوبه ای از قبل برای منطقه ویژه اقتصادی آمل وجود داشت که بنده به نهاد ریاست جمهوری یادآوری کردم.

وی افزود: آقای واعظی با این طرح موافقت کرد و گفت که به همراه آمل، نور و محمودآباد نیز منطقه ویژه گردشگری می شود. البته اقای رئیس جمهور تاکید کردند با بررسی های کارشناسی مجوز منطقه آزاد مازندران نیز داده می شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی آمل در مجلس تصویب شده و در مرحله گذراندن مراحل نهایی در شورای نگهبان است، تصریح کرد: امیدواریم مناطق دیگری نیز برای مازندران تصویب شود و منطقه آزاد نیز در استان به نتیجه نهایی برسد.

وی دریافت مجوز منطقه ویژه اقتصادی و نیز ساخت اتاق بازرگانی در آمل را در توسعه بازرگانی این شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: با به راه افتادن این دو حوزه شاهد تحولات خوبی در حوزه بازرگانی و تجارت در آمل خواهیم بود.