رشد 82 درصدی جرائم در فضای مجازی در مازندران

ساری-خبرنگار حرف: فرمانده انتظامی استان مازندران از رشد 82 درصدی جرائم در فضای مجازی استان خبر داد. سردار محمود میرفیضی در نشست با اصحاب رسانه مازندران با اشاره به اینکه خبرنگاران مجاهدانی هستند که خود را وقف سیراب کردن جامعه تشنه کرده‌اند، بیان کرد:  ارزش انسان‌ها به قلم‌هایی است که قدرت ارتباط را برقرار می‌کنند […]

ساری-خبرنگار حرف: فرمانده انتظامی استان مازندران از رشد 82 درصدی جرائم در فضای مجازی استان خبر داد.

سردار محمود میرفیضی در نشست با اصحاب رسانه مازندران با اشاره به اینکه خبرنگاران مجاهدانی هستند که خود را وقف سیراب کردن جامعه تشنه کرده‌اند، بیان کرد:  ارزش انسان‌ها به قلم‌هایی است که قدرت ارتباط را برقرار می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که رسانه‌ها از اقشار تأثیرگذار هستند.

وی بابیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی، رسانه‌ها مدعی‌العموم هستند و این امر آگاهی بخشی را به جامعه حائر اهمیت می‌کند.

میرفیضی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران تزریق امید به جامعه است، بیان کرد: خبرنگاران در تأمین امنیت نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی امروز بیش از گذشته اهمیت دارد و باید تصویر واقعی ازآنچه وجود دارد به جامعه نشان داده شود، بیان کرد: امروز پلیس رئوف و مهربان حافظ امنیت مردم است و انتظار دارد رسانه‌ها این امر را به‌خوبی نشان دهند.

فرمانده انتظامی مازندران با تأکید بر اینکه در موضوعات مختلف رسانه‌ها نقش مهمی در مطالبه گری مردم‌دارند، بیان داشت: باید تلاش کنیم معایب را رفع کنیم و این امر منجر به صدور امنیت به جامعه می‌شود.

میرفیضی بابیان آماری از وضعیت فعالیت‌های پلیس در استان تصریح کرد: امروز فضای مجازی حقیقی شده و بسیاری از جرائم به این حوزه منتقل‌شده است. امروز وقوع جرائم در فضای مجازی 82 درصد رشد داشته است و در این میان میزان کشفیات جرائم نیز در حوزه مجازی بیش از 100 درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه برداشت غیرمجاز از حساب در صدر تخلفات مجازی قرار دارد، بیان کرد: نشر اکاذیب، کلاه‌برداری، مزاحمت اینترنتی و هک سایت در رده دیگر جرائم حوزه مجازی قرار دارند.

فرمانده انتظامی مازندران در سخنان دیگری با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا با توجه به وضعیت اقتصادی، بیش از 17 میلیارد تومان کشفیات اموال قاچاق صورت گرفته است، عنوان کرد: افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا 100 درصد بوده است. در حوزه رفع تصرف اراضی نیز بیش از 93 هزار مترمربع با رشد 5 درصدی در سال جاری صورت گرفته است که ارزش این رفع تصرفات، 7میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی از وقوع 12فقره قتل در استان نیز خبر داد و گفت: در این حوزه 11 فقره کشف قتل صورت گرفته است و نیز درباره قتل پدر و مادر شهید به مستندات جدیدی دست‌یافته‌ایم که در زمان مناسب اعلام می‌شود.

سرهنگ تقدیسی لاریجانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در امنیت اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت و امروز دوره اقتدارگرایی در حوزه امنیت سپری‌شده و مدت‌هاست جامعه‌گرایی پلیس آغازشده است، تصریح کرد: همدلی و مشارکت اجتماعی در برنامه‌های پلیس نقش مهمی دارند و امروز کاهش فاصله با نیازها و دغدغه‌های پلیس، از رسالت‌های نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه نیروی انتظامی مولد امنیت نیست بلکه حافظ امنیت است، تصریح کرد: در ایجاد امنیت دستگاه‌های مختلفی نقش دارند اما باید به این مسئله نیز بپردازیم که وظیفه نیروی انتظامی بخشی از این شرایط است.