رشد سنددار شدن موقوفات مازندران مورد تاکید قرار گرفت

اولین جلسه کارگروه مشترک ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه در سال ۹۷ اواخر مهرماه در آستانه هفته وقف در شهرستان بابل و به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شد. به گزارش حرف آنلاین، محمد حسن بهادر در این جلسه  ضمن تشکر از میزبانی اداره اوقاف و تسلیت به مناسبت شهادت […]

photo_2018-10-20_07-49-43

اولین جلسه کارگروه مشترک ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه در سال ۹۷ اواخر مهرماه در آستانه هفته وقف در شهرستان بابل و به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین، محمد حسن بهادر در این جلسه  ضمن تشکر از میزبانی اداره اوقاف و تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن‌‌‌مجتبی به اهمیت و جایگاه والای وقف در اسلام اشاره کردو افزود پاسداری از حقوق موقوفات یکی از برنامه های راهبردی و‌مهم اداره کل ثبت اسناد و‌املاک استان در سالهای اخیر بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک اظهار داشت در ۶ ماهه ابتدائی امسال ۵۱۸ برگ سند مالکیت اوقاف برای بیش از ۹ هزار رقبه به مساحت ۷ هزار هکتار در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۶ درصد   رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد تعامل و همکاری مثال زدنی موجود بین اوقاف و ثبت اسناد در راستای تکلیف قانونی نیست بلکه به یقین تکلیف شرعی و اعتقادی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک افزود :تقویت اعتقادات مردم نسبت به وقف از وظایف اداره اوقاف و‌امور خیریه است و ‌سوای از آمار مستندسازی باید دید علت کاهش موقوفات در یک بازه زمانی معین چه بوده است.

وی با اشاره به انفال،طلق و موقوفه  خاطرنشان کرد،چنانچه املاک موقوفه سنددار تثبیت شود،هزینه های مادی و معنوی اوقاف ، مردم و دولت کاسته می شود.

در ابتدای این جلسه حجه الاسلام حیدری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به بیان توضیحاتی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه صدور اسناد مالکیت اوقاف در استان پرداخت و خاطرنشان کرد مجموعه اداره کل ثبت اسناد و املاک  در استان نهایت تعامل و‌همکاری را با ادارات اوقاف داشته اند.

وی اظهار داشت در دوره مدیریت بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران ، در احیای موقوفات و مستندسازی املاک وقفی  انقلابی ایجاد گردید که نهایت تشکر و قدردانی را از ایشان و‌همکارانشان داریم.

در ادامه  این جلسه رؤسای واحدهای ثبتی و اوقاف استان نیز به بیان مشکلات همچنین بر نامه های کاری خوددر حوزه مستند سازی املاک اوقاف پرداختند.

در پایان اسناد مالکیت اوقاف روستای مصیبتان به مساحت ۶۳۵ هزار متر مربع ، روستای هارونکلا  به مساحت ۲ میلیون ۷۷۵ هزار متر مربع ، روستای محمد آباد به مساحت یک میلیون و ۷۷ هزار و۴۴۳ متر مربع و مرتع پاساکش به مساحت ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار متر مربع در شهرستان آمل و   سند مالکیت روستای اسب شورپی به مساحت ۴ میلیون و ۵۸ هزار متر مربع تحویل اداره اوقاف و امورخیریه an. همچنین در پایان  از تعدادی از رؤسای برتر ادارات ثبت اسناد و‌املاک و اوقاف و امورخیریه با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.