راه اندازی کمپین کیف مهربانی در چالوس

  رئیس کمیته امداد چالوس در نشست خبری از ایجاد کمپین کیف مهربانی جهت کمک به دانش آموزان تحت پوشش این نهاد خبر داد  و گفت: هر کیف مهربانی 75 هزارتومان می باشد. محمد قمی کمیته امداد را پیام آور فرهنگ احسان و نیکوکاری، حغظ کرامت انسانی و حمایت از نیازمندان عنوان و تصریح کرد: […]

 

unnamed

رئیس کمیته امداد چالوس در نشست خبری از ایجاد کمپین کیف مهربانی جهت کمک به دانش آموزان تحت پوشش این نهاد خبر داد  و گفت: هر کیف مهربانی 75 هزارتومان می باشد.

محمد قمی کمیته امداد را پیام آور فرهنگ احسان و نیکوکاری، حغظ کرامت انسانی و حمایت از نیازمندان عنوان و تصریح کرد: هدف کمیته امداد توانمندسازی و تامین خوداکتفایی و رشد نیازمندان محروم با ارایه خدمات حمایتی، فرهنگی، معیشتی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، اکرام ایتام و جلب کمک های مردمی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در شهرستان چالوس اظهارداشت: جشن عاطفه ها با کمک به دانش آموزان تحت حمایت،  15 شهریور در سطح شهرستان، 16 شهریور در نماز جمعه و 11 مهر در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

رییس کمیته امداد شهرستان چالوس با بیان اینکه محرومیت روستاهای مرزن آباد ضریب ۶ می باشد افزود: ۲۴۹۳ خانوار تحت پوشش داریم که ۳۷۳۹ نفر را شامل می شود. از این تعداد ۴۵۰ خانوار در مناطق محروم سکونت دارند. ضمن اینکه از کل افراد تحت پوشش، ۳۶۵ نفر دانش آموز و ۶۱ نفر دانشجو می باشند.

محمد قمی با بیان اینکه مردم نوعدوست و نیکوکار می توانند با شماره گیری درگاه الکترونیک ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۱۱۴ مربع در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت نمایند تصریح کرد: همچون گذشته چشم انتظار دستهای مهربان خیران محترم هستیم تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید گوشه ای از نیازهای دانش آموزان تحت پوشش را فراهم نماییم.

وی در ادامه جمع اعتبار اشتغال امسال را ۶ میلیارد و ۸۴۴  میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: اعتبارات ما نیز امدادی، دولتی و سهم اشتغال می باشد. همچنین در راستای توانمندسازی خانواده ۲۸۰ طرح اشتغال را در برنامه داریم و در پنج ماهه امسال ۵۴ مورد طرح تسهیلات اشتغال بخش روستایی شامل بالغ بر ۶۷۹ میلیون تومان پرداخت شد.

قمی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی خانواده ها بحث کاریابی را نیز در دستور کار داریم اظهارداشت: با ۲۲ آموزشگاه فنی و حرفه ای شهرستان قرارداد بستیم و افراد جوان را به این آموزشگاه ها میفرستیم تا آموزش ببینند. پس از پایان دوره آموزش نیز به آنها وام اشتغال پرداخت می شود. در همین راستا ۲۳۷ نفر را امسال در برنامه کاری داریم که تا کنون ۵۰ مورد آن انجام شده است.

رئیس کمیته امداد چالوس در ادامه گفت: در بحث مسکن نیز امسال ۳۷ مسکن را در دست احداث داریم که در خصوص ۲۵ واحد روستایی با سپاه تفاهم نامه داریم و به هرکدام ۳۵ میلیون تومان کمک می کنیم که شامل ۵ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض می باشد. مابقی ۱۲ مسکن در حوزه شهری بوده که به هرکدام ۲۰ میلیون کمک خواهد شد که شامل ۵ میلیون تومان وام و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض می باشد.

وی با بیان اینکه در راستای تعمیرات و بهسازی خانه مددجو ۶۷ سهمیه داریم و به هرکدام ۳ میلیون تومان کمک می کنیم اظهارداشت:

در حوزه کمک هزینه درمان نیز جمعا ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ۵ ماهه امسال پرداخت گردید.

قمی ادامه داد: امسال خانواده ها از ۵۵۰ مورد آموزش بهره مند شدند.  ضمن اینکه تاکنون ۱۹ مورد جهیزیه بالغ بر ۴۴ میلیون تومان کمک شده که در منطقه چالوس هرکدام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و منطقه محروم ۳ میلیون تومان بوده است. رئیس کمیته امداد چالوس در پایان از پرداخت ۸۰ مورد وام کارگشایی به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان خبرداد