راه اندازی اورژانس اجتماعی در سوادکوه

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به شروع فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور از سال ۸۳ و در مازندران در سال ۹۴ بیان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان سوادکوه علاوه بر این شهرستان به شهرستان سوادکوه شمالی نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد  و تشکیل  یک مرکز اورژانس اجتماعی دارای شاخص جمعیت صدهزار نفری است . […]

57472039

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به شروع فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور از سال ۸۳ و در مازندران در سال ۹۴ بیان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان سوادکوه علاوه بر این شهرستان به شهرستان سوادکوه شمالی نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد  و تشکیل  یک مرکز اورژانس اجتماعی دارای شاخص جمعیت صدهزار نفری است .

به گزارش حرف آنلاین، حاتم دادمهر در مراسم راه اندازی اورژانس اجتماعی در سوادکوه با اشاره به اینکه  مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان از اول مهر ماه ۹۶ آغاز به کار کرده است، افزود: حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد. و  اهداف افتتاح نمادیین  این مرکز  را آگاهی مردم از این اورژانس و خدمات آن اعلام کرد.

وی  اذعان کرد از زمان شروع به کار مرکز در مهر ۹۶ تا کنون، این مرکز ۳۲ مورد ارجاع به روانپزشک، ۸ مورد خدمات ترک اعتیاد، ۴۳۵ مورد تماس داشته است،و عملکرد اورژانس اجتماعی سوادکوه را ۱۳۵ مورد مداخله در بحران، ۲ نفر با اختلال هویت جنسی ، ۶۵۰ مورد خدمات سیار، ۶ مورد ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اقدام برای شناسنامه ۲ نفر، ساماندهی معرفی ۲ نفر مشکوک به ایدز به مرکز استان برشمرد و با تاکید بر ظهور  آسیب‌های جدید  در شهرستان، وجود مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان را ضروری دانست.

رئیس بهزیستی شهرستان پرسنل این مرکز را 8 نفر اعلام کرد  و با اشاره به اینکه  با همکاری فرمانداری شهرستان قرار شد  تا یک دستگاه ون هم به مرکز تعلق گیرد ادامه داد: یکی از اولویت‌های اورژانس اجتماعی را به موقع و در دسترس بودن است.

دادمهر با اشاره به  ۵ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در شهرستان افزود: از این تعداد۲ مورد نیز زیرمجموعه سازمان بهزیستی و3 مورد زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی  هستند.

این مسئول با بیان اینکه   کار مشترک با دادگستری انجام شده  که تا کنون ۱۰۷ مورد پرونده طلاق از دادگستری سوادکوه به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شد، و از این تعداد۱۴ مورد طلاق و عدم سازش، ۱۸ مورد منجر به سازش،۱۳ مورد بازدید از منزل موارد طلاق و ۸ مورد عدم همکاری بوده است.

 

هدف اورژانس اجتماعی پیشگیری از آسیب

 

عین‌الله طالبی معاون فرمانداری در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی  سوادکوه با بیان اینکه در دید عموم مردم بهزیستی متولی افراد دارای محدودیت و معلولیت و نیازمند مساعدت است، خاطرنشان کرد: اما عملا کار بهزیستی کار تخصصی بوده و تنها بخشی از کار برای افراد خاص است و بخش اعظم کار و خروجی آن به امنیت و سلامت جامعه باز می‌گردد.

معاون فرمانداری سوادکوه، با بیان اینکه یکی از اهداف اورژانس اجتماعی پیشگیری از آسیب است، از جمله آنها به اعتیاد اشاره کرد و افزود: اعتیاد دارای حاشیه‌های زیاد بوده و خود عامل ایجاد نیاز و در نتیجه، سرقت، مشاجره و درگیری، طلاق و فرزند طلاق است.

وی بر هدایت مردم به سمت اورژانس اجتماعی برای دریافت خدمات تخصصی و راهنمایی به منظور پیشگیری از آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: اورژانس اجتماعی باید وارد لایه‌های جامعه شود و خود را به‌عنوان یک مامن برای مردم معرفی کند تا افراد در صورت نیاز با آن تماس برقرار کنند.