راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در میانکاله

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: اتوبوس گردشگری در منطقه میانکاله مازندران راه‌اندازی می‌شود.  تالاب بین‌المللی میانکاله با مساحت بیش از 68 هزار هکتار در قسمت جنوب شرقی دریای خزر واقع‌شده که در این تالاب محیط طبیعی آن دست‌نخورده مانده است. موضوعی که در سال‌های اخیر موجب تخریب و یا بروز آتش‌سوزی و […]

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: اتوبوس گردشگری در منطقه میانکاله مازندران راه‌اندازی می‌شود.

 تالاب بین‌المللی میانکاله با مساحت بیش از 68 هزار هکتار در قسمت جنوب شرقی دریای خزر واقع‌شده که در این تالاب محیط طبیعی آن دست‌نخورده مانده است.

موضوعی که در سال‌های اخیر موجب تخریب و یا بروز آتش‌سوزی و سایر مسائل در این تالاب بکر شد حضور مردم و مسافران بوده که برخی به دلیل سهل‌انگاری موجب بروز مشکلات و مسائلی در این تالاب شدند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران دراین‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: شاهد حضور گردشگران با خودروهای شخصی در تالاب میانکاله بودیم که برای جلوگیری از تخریب و حفاظت بیشتر منطقه قرار شد پارکینگ سه هکتاری برای پارک خودروها ایجاد شود تا از ورود خودروها در این منطقه جلوگیری شود.

علی‌اکبر یداللهی افزود: پس از انجام اقدامات مربوط به پارکینگ چند دستگاه اتوبوس گردشگری اختصاص می‌یابد تا مسافران و مردم بتوانند از این منطقه بکر بازدید کنند.

وی اضافه کرد: 6 هکتار از منطقه میانکاله برای بازدید مردم در نظر گرفته‌شده است.

معاون محیط‌زیست مازندران با تأکید بر اینکه هدف از راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در منطقه میانکاله حفاظت بیشتر و جلوگیری از تخریب است، خاطرنشان کرد: این اقدام  با مشارکت بومیان منطقه درحال‌توسعه انجام است و به‌زودی اجرایی خواهد شد.