راهیابی مستند کوتاه « لوتوس » از مازندران به شفیلد انگلیس

مستند کوتاه «لوتوس» اثر «محمد رضا وطن دوست» از تولیدات تحت حمایت حوزه هنری استان مازندران به جشنواره فیلم «شفیلد انگلیس» راه یافت. به گزارش حرف آنلاین، مهدی معصومی گرجی معاون فرهنگی هنری این مرکز گفت: «لوتوس» مستندی است با موضوع دفاع مقدس که به زندگی مادر شهیدی می پردازد (که تمنای حضور بر مزار […]

2792206

مستند کوتاه «لوتوس» اثر «محمد رضا وطن دوست» از تولیدات تحت حمایت حوزه هنری استان مازندران به جشنواره فیلم «شفیلد انگلیس» راه یافت.

به گزارش حرف آنلاین، مهدی معصومی گرجی معاون فرهنگی هنری این مرکز گفت: «لوتوس» مستندی است با موضوع دفاع مقدس که به زندگی مادر شهیدی می پردازد (که تمنای حضور بر مزار پسر شهیدش را دارد) و به مسایل زیست محیطی و فرهنگ بومی نیز توجه دارد.

وی افزود: «محمد رضا وطن دوست» از کارگردانان نسل دوم مستند مازندران است که تاکنون حضور و دستاوردهای بین المللی فراوانی داشته است. همچنین حوزه هنری از تازه ترین اثر او به نام «لوتوس» حمایت کرد که خوشبختانه این اثر علاوه بر کسب عنوان بهترین فیلم از نگاه هیات داوران در جشنواره سینما حقیقت (سال گذشته)، به تازگی در اولین حضور جهانی در جشنواره بین المللی شفیلد انگلیس به گروه منتخبین راه یافته است.

شایان ذکر است محمد رضا وطن دوست، آثاری همچون «وقتی لیموها زرد می شود»  «ننا»  «دردامان سرخ کوه» و «ذوالجناح روز پنجاه هزار سال» را در کارنامه دارد که برخی از آثار وی در حوزه هنری مازندران مورد بررسی قرار گرفته است.