رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمل خبرداد پیگیری و اخذ موافقت وزارت علوم جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در آمل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی از پیگیری و اخذ موافقت وزارت علوم جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در آمل خبرداد. شهیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف جذب و آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور برقراری تعاملات علمی ـ فرهنگی و اجرایی پس از فراغت از تحصیل […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی از پیگیری و اخذ موافقت وزارت علوم جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در آمل خبرداد.

شهیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف جذب و آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور برقراری تعاملات علمی ـ فرهنگی و اجرایی پس از فراغت از تحصیل آن‌ها است، تصریح کرد: زبان پارسی نیز یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگی ایران و برخی کشورهای همسایه است که گسترش آن اهمیت به سزایی دارد. یادگیری زبان پارسی برای غیر ایرانیان در خارج از ایران (هرچند به میزان بسیار محدود) نیز میسر است، اما تنها زندگی در محیط کشور ایران امکان یادگیری زبان در سطوح پیشرفته‌تر را فراهم می‌سازد. بر این مبنا حضور دانشجویان خارجی در ایران می‌تواند به بسط و گسترش زبان شیوای پارسی کمک کند.

وی گفت: جذب دانشجوی خارجی امروزه به فعالیتی پرسود تبدیل‌شده است؛ بازاری کم‌هزینه و بدون ریسک اما سودآور به‌طوری‌که بسیاری از کشورهای دنیا را وارد این بازار کرده است. تأثیر مثبت آن نیز روی اقتصاد کشورهای میزبان چنان چشمگیر بوده که بسیاری از کشورهای غربی در سال‌های اخیر برای فرار از بحران اقتصادی درهای دانشگاه‌های خود را به‌سوی دانشجویان خارجی بازکرده و میلیاردها دلار از همین راه به اقتصاد کشور خود تزریق کردند.

شهیدی یادآور شد: در مورد این واحد دانشگاهی نیز در سال 1389 موضوع بین‌الملل شدن این واحد در پنجاه و هفتمین اجلاس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت. اما متاسفانه مجوز جذب دانشجو از وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری اخذ نشده بود. با پیگیری های انجام شده طی بازدید نماینده محترم وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری از واحد دانشگاهی، این مجوز صادر گردید.

وی بیان کرد: هدف از اخذ این مجوز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بر مبنای الگوهای نوین بین‌المللی و جلب مشاركت و همكاری در طرح‌ها و پروژه‌های فرا دانشگاهی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. پیگیری وظایف و مأموریت‌های تدوین شده در بخش بین‌الملل دانشگاه، تداوم برنامه‌های اجرایی آن برای تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترك در سطح بین‌المللی از دیگر مزایای این مجوز است. دستیابی به استانداردهای بین‌المللی آموزش و پژوهش در گروه های مختلف، ارتقای اعتبار به مدارك و مدارج علمی دانش آموزان، از دیگر اهداف راه اندازی شعبه بین الملل است. البته این دانشگاه نیاز جدی به تقویت زیر ساخت های مطمئن و پیشرفته فضاهای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتقای كیفیت سایت های انگلیسی دانشگاه، به منظور معرفی جهانی ظرفیت ها و توانمندی ها دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اشاره به اینکه عقد تفاهم نامه و قرارداد همکاری جذب دانشجوی غیر ایرانی با واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در منطقه صورت گرفته است، گفت: در یک نشست دو جانبه، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی – پژوهشی به امضای سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت ا… آملی و دکتر رضا مسعودی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات رسید. بر مبنای این تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا… آملی تحت نظارت واحد علوم و تحقیقات و در رشته های تحصیلی مشترک به جذب دانشجوی بین الملل خواهد پرداخت.