رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مطرح کرد :۶۰ میلیارد ریال از بیمه‌ها طلب داریم

نوشهر-خبرنگار حرف: رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در جمع خبرنگاران نوشهری پیرامون معضلات و مشکلات و چالش‌های بهداشتی و درمانی منطقه اظهار داشت : از بیمه‌های مختلف بیش از ۶۰ میلیارد ریال طلب داریم و هنوز مطالباتمان را به‌موقع دریافت نکردیم و برای پرداخت حقوق و معوقات پزشکان ، کارکنان درمانی و غیر درمانی و […]

نوشهر-خبرنگار حرف: رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در جمع خبرنگاران نوشهری پیرامون معضلات و مشکلات و چالش‌های بهداشتی و درمانی منطقه اظهار داشت : از بیمه‌های مختلف بیش از ۶۰ میلیارد ریال طلب داریم و هنوز مطالباتمان را به‌موقع دریافت نکردیم و برای پرداخت حقوق و معوقات پزشکان ، کارکنان درمانی و غیر درمانی و … با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم .

دکتر محمد سلطان تویه  با اشاره به اینکه ما هم از مردم جدا نیستیم و از گله‌ها و انتقادات این عزیزان اطلاع دقیق داریم و به همشهریان عزیز حق می‌دهیم از کمبود امکانات پزشکی و تعداد  پزشکان عمومی و متخصص گله‌مند باشند اظهار داشت:از طریق برگزاری جلسات مستمر و رایزنی‌های گسترده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و حتی نماینده مجلس پیگیر بهبودی اوضاع فعلی و اختصاص امکانات بیشتر پزشکی ، اعزام  پزشکان عمومی و متخصص و منابع موردنیاز مالی هستیم.  

وی تصریح کرد: سازمان بیمه تأمین اجتماعی جز بدهکارترین سازمان‌های بیمه‌گر طرف حساب مراکز درمانی و بیمارستانی است.  رئیس بیمارستان نوشهر اذعان داشت: منابعی برای اداره مطلوب بیمارستان نداریم باید خودمان تلاش کنیم تا درآمد تولید کنیم .وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم خیران حوزه نظام سلامت فعال‌تر از گذشته در راستای توسعه و ارتقای کیفیت شاخص‌های بهداشتی و درمانی به یاری‌مان  بشتابند.

تویه افزود: تداخل برخی از بخش‌های بیمارستانی ازجمله جراحی و اطفال به دلیل ضریب اشغال پایین تخت‌های بیمارستانی و کمبود نیروی انسانی است. وی ادامه داد: طی چهارماه اخیر ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی مجموعاً به حدود ۵۰ درصد رسیده است . رئیس بیمارستان نوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با ۴ پزشک عمومی ( کمبود شدید  )  ، ۴ متخصص قلب ، ۳ متخصص داخلی ، ۲ متخصص عفونی، ۳ متخصص جراحی عمومی ، ۲ متخصص کودکان و یک فوق تخصص عفونی اطفال ، ۲ متخصص جراحی چشم ، یک متخصص ارتوپد ، ۴ متخصص بیماری‌های زنان و زایمان ، ۲ متخصص بیهوشی ، یک متخصص گوش و حلق و بینی ، یک متخصص رادیولوژیست ، یک متخصص پاتولوژیست ارائه خدمت می‌دهند، گفت: درخواست جذب جراح متخصص مغز و اعصاب ، داخلی، طب اورژانس برای بیمارستان شهید بهشتی نوشهر دادیم .

وی افزود: سازمان بین‌المللی WHO با احداث بخش ایزوله منفی ( عفونی ) در بیمارستان‌های ۴ شهر بندری و فرودگاهی در استان‌های شمالی کشور (  خراسان شمالی ، گلستان ، مازندران ، گیلان ، اردبیل )  موافقت کرد که یکی از این شهرها نوشهر می‌باشد و نوشهر تنها شهر کشور است که کار احداث ساختمان ایزوله منفی آن نیز به پایان رسیده است .

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ساختمان بخش ایزوله منفی بیمارستان با خصوصیت‌های خاص ۴ تخته مجهز به درب‌های هوابند از هواساز هایژنیک و اگزاست فن(مجهز به فیلترهای پیشرفته هپا و اوزن uv ) و دیواره و کف‌پوش آنتی باکتریال مجهز است.

وی تصریح کرد: برای ساخت ساختمان جدید اورژانس تاکنون ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تخصیص داده‌شده، طبق برآورد ۸ میلیارد دیگر برای ابنیه، موتورخانه و اکسیژن ساز نیاز است که در سفر اخیر وزیر بهداشت قول مساعد آن داده شد.

رئیس بیمارستان نوشهر ادامه داد: ساختمان در حال احداث اورژانس ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا پایان مهر سال جاری بایستی تحویل داده شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که طبقه اول آن شامل ۸ تخت سی‌سی‌یو و ۲۴ تخت پست سی‌سی‌یو، برآورد هزینه تجهیزاتی بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال است  ، برای همکف، ۱۲ تخت اورژانس سرپایی، ۲۴ تخت بستری ، یک‌تخت ایزوله روان‌پزشکی و یک‌تخت ایزوله عفونی در نظر گرفته‌شده است.

وی در خصوص بخش دیالیز نیز بیان داشت: بخش فعلی دیالیز ۸ تخت دارد، ۷ تخت به‌طور مستمر در سه نوبت به ۶۰ بیمار دیالیزی خدمات می‌دهد که ۶ پرستار و یک سرپرستار، در هر نوبت دو پرستار حضور دارند در حالیکه این تعداد به‌طور میانگین سه بار در هفته بایستی دیالیز شوند، بنابراین تعداد بیماران ثابت و شناور با دریافت خدمات همخوانی ندارد و کمبودهای شدیدی وجود دارد.

رئیس بیمارستان نوشهر با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت اذعان داشت: در سفر  وزیر بهداشت به نوشهر احداث یک بخش بزرگ و مجهز دیالیز با تجهیزات و دستگاه‌های مدرن برای بیمارستان پیشنهاد داده شد که مورد موافقت دکتر نمکی قرار گرفت.