ذوب آهن و نساجی در تدارک جا گذاشتن سایپا

هفته بیست و ششم لیگ برتر با برگزاری سه دیدار خاتمه خواهد یافت که در مهم‌ترین بازی‌های امشب دو تیم نساجی و ذوب آهن برای بقا در لیگ به مصاف رقبای خود می‌روند. این دیدار برای تیم‌های نامزد سقوط از جمله سایپا اهمیت بسیار بالایی دارد. مس رفسنجان – پیکان/ ساعت ۲۰:۳۰ شاگردان محمد ربیعی […]

هفته بیست و ششم لیگ برتر با برگزاری سه دیدار خاتمه خواهد یافت که در مهم‌ترین بازی‌های امشب دو تیم نساجی و ذوب آهن برای بقا در لیگ به مصاف رقبای خود می‌روند. این دیدار برای تیم‌های نامزد سقوط از جمله سایپا اهمیت بسیار بالایی دارد.

مس رفسنجان – پیکان/ ساعت ۲۰:۳۰

شاگردان محمد ربیعی در شرایطی پذیرای پیکان هستند که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و شکست ۳ بر صفر مقابل ماشین سازی اوج نتایج ضعیف این تیم بود. با این حال رفسنجانی‌ها در اولین فصل حضورشان در لیگ کارنامه نسبتا خوبی از خود به جای گذشته‌اند و با برتری در این دیدار خانگی، یک قدم دیگر به پایان قابل قبول نزدیک می‌شوند. آن‌ها فعلا با ۳۱ امتیاز در رده یازدهم هستند.

در سوی مقابل پیکان بعد از اتفاقات هفته‌های گذشته و نتایج خوب مقابل مدعیان لیگ، مجددا در حال نزدیک شدن به صدرجدول است و کسب سه امتیاز این دیدار آن‌ها را تا رده ششم جدول و فاصله یک امتیازی تا رتبه چهارم بالا می‌آورد. تارتار و تیمش هفته گذشته از داوری ضرر کردند وگرنه می‌توانستند سپاهان را هم در تهران شکست دهند.

نفت‌ مسجدسلیمان – ذوب آهن/ ساعت ۲۱

این دیدار برای هر دو تیم اهمیت بالایی دارد. فکری و شاگردانش در این دیدار خانگی به دنبال جدایی از قعرنشین‌ها و خروج از منطقه خطر هستند. اگر چه به نظر نمی‌رسد این تیم در حضور سایپا، ذوب آهن و نساجی مدعی سقوط باشد ولی فعلا با سایپا به عنوان تیم پانزدهم جدول فقط پنج امتیاز فاصله دارند. نفت آخرین بار چهار هفته قبل ماشین سازی را شکست داده و از آن زمان تاکنون یک امتیاز کسب کرده است.

در جهت مقابل ذوب آهن بعد از شکست سایپا مقابل استقلال، حالا این فرصت را دارد تا از انتهای جدول فاصله بگیرد و خیال خودش را هم راحت کند. سه امتیاز این دیدار آن ها را ۲۶ امتیازی می‌کند.

دیگر نکته مهم بازی تقابل مجتبی حسینی با تیم سابق است. او در نیم فصل نخست سرمربی نفت بود ولی این تیم را که کارنامه خوبی هم داشت رها کرد و به اصفهان آمد و حالا هر دو تیم مملو از انگیزه و شناخت از همدیگر هستند.

نساجی مازندران – پدیده/ ساعت ۲۱

شاگردان مهدی رحمتی با تمام مشکلات موجود در هفته‌های اخیر فوق العاده ظاهر شدند. آن‌ها در این سه هفته توانستند تراکتور، سایپا و نفت را با نتایج خفیف شکست دهند و حالا در نیمه بالایی جدول به فکر سهمیه آسیا هم هستند. نماینده مشهد در این دیدار سرنوشت ساز برای نساجی، اندک رویاهای خود را برای قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول دنبال می‌کند. یکی از حالت‌های رسیدن به سهمیه آسیا، قهرمانی یکی از تیم های اول تا سوم لیگ برتر در جام حذفی است که در این صورت تیم چهارم لیگ برتر هم فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورد و در فصل گذشته فولاد به همین شکل به آسیا رسید. 

در عوض نساجی کاملا مملو از انگیزه است تا از توقف سایپا نهایت استفاده را ببرد و اختلاف را به ۶ امتیاز افزایش دهد و خیال خودش و هوادارانش را برای بقا در لیگ برتر راحت کند. ساکت الهامی و تیمش از برترین های نیم فصل دوم هستند و نشان دادند که می‌توانند در خانه و حتی در نبود هواداران در سمت پیروز میدان قرار گیرند.