دورخیز آزادکاران برای فتح پاریس

  تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی با عنوان قهرمانی از بازی‌های همبستگی اسلامی به کشورمان باز می‌گردد که باید خود را برای دشوارترین رقابت سال مهیا کند. تیم ملی کشتی آزاد ایران شب گذشته توانست در پایان مصافی دو روزه در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با عنوان قهرمانی به کار خود خاتمه دهد؛ […]

 

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی با عنوان قهرمانی از بازی‌های همبستگی اسلامی به کشورمان باز می‌گردد که باید خود را برای دشوارترین رقابت سال مهیا کند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران شب گذشته توانست در پایان مصافی دو روزه در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با عنوان قهرمانی به کار خود خاتمه دهد؛ مصافی که در نهایت میثم نصیری، مصطفی حسین خانی و حسن یزدانی در اوزان ۶۵، ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و امیر محمدی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب نقره شد. مسعود اسماعیل پور و جابر صادق زاده هم در اوزان ۶۱ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز بسنده کردند.

هر چند این رویداد بین المللی با نتایج خوبی برای تیم ملی کشتی آزاد همراه بود، اما پایان تلاش آنان نیست و این مدعیان باید خود را بزودی برای حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی و سپس رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه آماده کنند؛ مسابقاتی که به عنوان هدف اصلی فدراسیون کشتی در سالجاری خوانده شده و از اهمیت بالایی برای متولیان این رشته برخوردار است.

طبق برنامه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و همچنین با توجه به زمان برگزاری رقابتهای انتخابی (اواسط تیرماه) قرار بر این است که آزادکاران فعلا به تمرینات اختصاصی و شخصی در شهرهای خود مشغول شوند. البته برخی از آزادکاران اصلی تیم ملی از این مرخصی مستثنی هستند و باید همچنان در خانه کشتی بمانند و به تمرینات خود ادامه دهند. ضمن اینکه کادر فنی تیم ملی با دقت بر روند تمرین دیگر آزادکاران در شهرهای خودشان هم نظارت خواهند داشت تا این نفرات هم بتوانند با حداکثر آمادگی در رقابتهای انتخابی شرکت کنند.

علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم و آزادکاران باید بلافاصله بعد از اتمام این ماه خود را برای رقابتهای انتخابی آماده کنند. در نتیجه بهتر دیدیم به آزادکاران کمی مرخصی فعال دهیم تا این مدعیان در این مدت بتوانند به تمرینات شخصی، اما تحت نظر مربیان خود ادامه دهند.

به گزارش مهر، وی افزود: مهمترین برنامه کشتی آزاد در سالجاری حضور قدرتمند در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه است و کادر فنی باید بلافاصله بعد از برگزاری رقابتهای انتخابی و مشخص شدن نفرات برتر، برنامه های آماده سازی را آغاز کند. چراکه این رویداد مهم بین المللی اواسط سالجاری در پاریس برگزار خواهد شد و زمان زیادی برای تجهیز تیم اعزامی در اختیار کادر فنی نیست.

به هر حال تیم ملی کشتی آزاد ایران، تاکنون رویدادهای سالجاری یعنی رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را با کسب عنوان قهرمانی پشت سر گذاشته که این دستاورد می تواند به نوعی روحیه و انگیزه مجموعه کشتی آزاد برای فتح پاریس را ارتقا دهد.