دست‌های پشت پرده برای تعطیلی دانشگاه فرهنگیان

  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای پنهانی دنبال تعطیل شدن دانشگاه فرهنگیان هستند، گفت: تاکنون دولت نشان نداد که حامی دانشگاه فرهنگیان است و بنابراین دولت باید ردیف بودجه تحویل دهد وگرنه دانشگاه فرهنگیان تعطیل می‌شود. قاسم احمدی‌لاشکی در آیین آغاز به‌کار نخستین هم‌اندیشی مشترک اعضای هیأت رئیسه […]

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای پنهانی دنبال تعطیل شدن دانشگاه فرهنگیان هستند، گفت: تاکنون دولت نشان نداد که حامی دانشگاه فرهنگیان است و بنابراین دولت باید ردیف بودجه تحویل دهد وگرنه دانشگاه فرهنگیان تعطیل می‌شود. قاسم احمدی‌لاشکی در آیین آغاز به‌کار نخستین هم‌اندیشی مشترک اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان کشور با نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس شورای اسلامی که در محل اردوگاه مجتمع فرهنگی تفریحی شهید رسولی نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: کم‌مهری به دانشگاه فرهنگیان می‌شود و عده‌ای به‌صورت پنهان می‌خواهند دانشگاه فرهنگیان تعطیل شود.وی افزود: در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در مجلس، بحث جذب نیرو الزاماً از دانشگاه فرهنگیان باید انجام شود.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد 101 مدرسه تک دانش‌آموز در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: 9 ملیون و 700 هزار نفر بالای 6 سال بی‌سواد در کشور وجود دارد.احمدی‌لاشکی اذعان کرد: تاکنون دولت نشان نداد که حامی دانشگاه فرهنگیان است و بنابراین دولت باید ردیف بودجه تحویل دهد وگرنه دانشگاه فرهنگیان تعطیل می‌شود.

*دانشگاه فرهنگیان باید ایده‌سازی کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: اساس دانشگاه فرهنگیان برای کیفی‌سازی است و باید در این مسیر حرکت کند.مهدی شیخ با بیان اینکه پس از نهاد خانواده، مدرسه مقدس‌ترین نهاد است، افزود: با تغییراتی که در سبک زندگی اتفاق افتاده است، فقط شعار اسلامی می‌دهیم ولی سبک زندگی ما لیبرال است.به گزارش فارس،وی با تأکید بر اینکه باید در بحث آموزش به سمت کیفی‌سازی برویم، تصریح کرد: دانشگاه برای تربیت کردن معلم دارای قداست است و باید معلمانی تربیت کنیم که دانش‌آموزان ما را به‌سمت محفوظات نبرند بلکه به‌سمت تربیت عملی پیش بروند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روز به روز برخلاقیت دانش‌آموزان افزوده شود، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید ایده‌سازی و بر اساس آن معلم تربیت کند.

ضرورت تهیه نقشه جامع آموزشی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در یک ارتباط ویدیو کنفرانسی با بیان اینکه نقشه جامع آموزشی دانشگاه فرهنگیان از ضروریات و دستاوردهای نرم‌افزاری زیرساختی برای این دانشگاه است، گفت: بسیاری از رشته‌های دانشگاه باید به نفع خود دانشگاه تعدیل شود. محمود مهرمحمدی با اشاره به اینکه مأموریت فوق حساسی که همان تربیت معلم است به عهده این دانشگاه گذاشته شد، اظهار کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان هم مانند دانشگاه تربیت مدرس توسط مدیریت کشور در سطح کلان مجلس و دولت مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند مأموریت خود را بدون عذر و بهانه برآورده کند وگرنه در امر تربیت معلم با مشکل روبه‌رو می‌شود.وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت مجلس و نمایندگان به شکل کمیته‌‌های استانی در قالب هیأت امنا استفاده کنیم، افزود: انتظار ما از مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان این است تا نسبت به فعال‌سازی این کمیته‌ها در استان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان تصویب رساندیم و نکات ظریف و قابل تأملی در این برنامه گنجانده شد به طوری که توسعه دانشگاه فرهنگیان بدون این مبناها و مفروضات امکان‌پذیر نبود.این مسؤول گفت: نکته مهم در این برنامه راهبردی بحث تأسیس واحدهای جدیدی است که نمایندگان مجلس باید حمایت کنند.مهرمحمدی خاطرنشان کرد: پیشینه توسعه بی‌حساب و کتاب مراکز مهم در بسیاری از شهرها در دهه‌های گذشته نشان داد که اتفاق خوبی در نظام تربیت معلم نیست و ما طرح آمایش دانشگاه فرهنگیان را در دست اقدام داریم.سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور نقشه جامع آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور را از ضروریات و دستاوردهای نرم‌افزاری زیرساختی برای این دانشگاه دانست و ابراز کرد: با یک نظم و قاعده مشخص در واحدها و پردیس‌های کشور توزیع متوازن داریم.این مسؤول اظهار کرد: نقشه جامع آموزشی به سمتی می‌رود که با رشته‌های کمتر بتوان قطب علمی ایجاد کنیم و دانشجویان رشته‌‌های ریاضی، ادبیات فارسی و… بتوانند هر کس در همان قطب خودش تحصیل کنند.مهرمحمدی با تأکید بر اینکه بسیاری از رشته‌های دانشگاه باید به نفع خود دانشگاه تعدیل شود، افزود: مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان و نمایندگان مجلس در این راه ما را یاری کنند.وی در پایان با اشاره به اجرای طرح اصلح، گفت:در این طرح دانشجو تا به آن میزان از آمادگی لازم برای تدریس نرسد نمی‌تواند در کلاس درس حضور یابد و در این طرح دانشجوی فارغ‌التحصیل مورد سنجش قرار می‌‌گیرد و اگر در این ارزیابی مورد تأیید قرار گرفت می‌تواند برای تدریس وارد کلاس درس شود.