درآمد فوتبال ایران از صعود به جام‌جهانی

  تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین دیدار مقدماتی خود در راه رسیدن به جام جهانی برابر ازبکستان به برتری دو بر صفر رسید تا بعد از روسیه میزبان و برزیل سومین تیمی باشد که حضورش را در مهمترین رویداد ورزشی جهان فوتبال قطعی کرده باشد.فدراسیون بین المللی فوتبال برای تیم هایی که به جام […]

 

تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین دیدار مقدماتی خود در راه رسیدن به جام جهانی برابر ازبکستان به برتری دو بر صفر رسید تا بعد از روسیه میزبان و برزیل سومین تیمی باشد که حضورش را در مهمترین رویداد ورزشی جهان فوتبال قطعی کرده باشد.فدراسیون بین المللی فوتبال برای تیم هایی که به جام جهانی صعود می کنند پاداش هایی را در نظر گرفته است که میزان آن نسبت به جام جهانی گذشته که به میزبانی برزیل برگزار شد، افزایش یافته است. طبق اعلام کمیته‌ اقتصادی فیفا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به دلیل صعود به جام جهانی ۱۰ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد که البته این رقم از هزینه آماده‌سازی جدا است. هر تیم نیز به واسطه حضور در جام جهانی دو میلیون دلار برای آماده‌سازی خود دریافت خواهد کرد و البته حق بیمه و پرداختی به باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در جام جهانی دارند نیز از این مبلغ جداست.

با تجمیع این دو رقم، پاداش صعود ایران با احتساب دلار ۳۷۲۰ تومان به ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد. مبلغی که می تواند بسیاری از مشکلات مالی فدراسیون فوتبال را حل کند و البته برنامه آماده سازی مناسبی را هم برای تیم ملی تامین کند تا کی روش و شاگردانش برای صعود از گروه خود دغدغه آماده سازی نداشته باشند.

*رکوردی که کی‌روش برای خودش ثبت کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای دومین بار این تیم را به جام جهانی رساند یک رکورد شخصی را هم برای خودش ثبت کرد.کارلوس کی روش حالا سرمربی ای است که در تاریخ فوتبال چهار بار با تیم‌های مختلف به جام جهانی صعود کرده است.سوابق صعود سرمربیان به جام جهانی به شرح زیر است:

والتر ویتر باتم : ۴ مرتبه با انگلستان ( ۱۹۵۰ ، ۱۹۵۴ ، ۱۹۵۸  و ۱۹۶۲ )

کارلوس کی روش: ۴ مرتبه (سال ۲۰۰۲ با آفریقای جنوبی ، سال ۲۰۱۰ با پرتغال و سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ با ایران)

هنر میشل: ۳ مرتبه (سال ۱۹۸۶ با فرانسه ، سال ۱۹۹۸ با مراکش و سال ۲۰۰۶ با ساحل عاج)

لاژوس باروتی: ۳ مرتبه ( ۱۹۵۸ ، ۱۹۶۲ و ۱۹۶۶ با مجارستان)

پرییرا : ۳ مرتبه ( ۱۹۸۲ با کویت، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۶ با برزیل)

اسکار تابارز: ( ۱۹۹۰ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ با اروگوئه)

هربرگر: ( ۱۹۳۸ ، ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲)