دانشگاه فنی حرفه ای مازندران به دانشگاه های ساحل خزر افزوده شود

  رئیس دانشگاه فنی حرفه ای مازندران گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به حلقه دانشگاه های ساحل دریای خزر بپیوندد. به گزارش حرف آنلاین، با حضور اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و دانشگاه علمی کاربردی مازندران، نشست تخصصی کارآفرینی برگزار و آموزش مهارتی با رویکردهای نوین کسب و کار و مدل […]

1 13970625 105

 

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای مازندران گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به حلقه دانشگاه های ساحل دریای خزر بپیوندد.

به گزارش حرف آنلاین، با حضور اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و دانشگاه علمی کاربردی مازندران، نشست تخصصی کارآفرینی برگزار و آموزش مهارتی با رویکردهای نوین کسب و کار و مدل های راه اندازی استارت آپ های دانشجویی در نظام آموزش های مهارتی مورد بحث و تحلیل قرار گفت.

امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در نشست تخصصی حوزه کار آفرینی که در تالار 16 آذر دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه مأموریت گرا در راستای کار آفرینی یک دغدغه عمده و اجتماعی دارد که آن، کمک به حل معضل بیکاری است و با آموزش فراگیران در دوره زمانی مشخص، آموزش های مهارتی را به آنها ارائه می کند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی نیز آموزش مهارتی به فراگیران را هدف اصلی خود قرار داده است و همکاری و تعامل دو دانشگاه و نقش آفرینی و ورود در این عرصه به صورت هم افزا و هم بند، می تواند گره موجود در مشکلات جامعه را باز نماید. ما می خواهیم با انجام کار مشترک، با کمک یکدیگر مسائل این حوزه را شناسایی کنیم و متناسب با نیازهای جامعه، مسأله محور و با حس مسئولیت وارد موضوع شویم و این امر با کمک اساتیدی میسر خواهد شد که دغدغه ی کار آفرینی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران سیاست توسعه ی آموزش های نظری صرف را آفتی برای نظام آموزشی کشور دانست و افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای با آغاز حرکت، آموزش های مهارتی را در برنامه خود قرار داده است. دوره کمّی گرایی دانشگاه ها به پایان رسیده است و دانشگاه ها باید بازار کسب و کار را رصد نمایند و متناسب با نیازهای بازار کسب و کار توسعه یابند.

دکتر حیاتی با اعلام پیشنهاد پیوستن دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به حلقه دانشگاه های ساحل دریای خزر گفت: با ارتباط با دانشگاه های بزرگ، تعریف دروس و تبادل دانشجو، در همه ی فعالیت هایی که می تواند دغدغه دانشگاه باشد، باید روز آمد باشیم.

وی کار آفرینی را یک امر ارزش آفرین خواند و ادامه داد: برگزاری ورک شاپ های مشترک برای اساتید حوزه کار آفرینی دو دانشگاه، پایه اطلاعاتی قوی را فراهم خواهد کرد و این ارزش آفرینی به حمایت همگان نیاز دارد. باید اساتیدمان را جدی بگیریم و اساتیدی به تدریس درس کار آفرینی بپردازند که فارغ از هرگونه ملاحظاتی، با تخصص و تعهد، دغدغه کار آفرینی داشته باشند. آموزش باید با نیازهای جامعه انطباق و ارتباط داشته باشد و دانشگاه ها عاری از کمّی گرایی، فرهنگ درست کار آفرینی را با استفاده از پتانسیل و اولویت های منطقه توسعه بخشند.