خوردن ماست به سلامت استخوان ها کمک می کند

مطالعه نشان داده است هر واحد افزایش مصرف ماست در زنان با کاهش ۳۹ درصدی ریسک پوکی استخوان مرتبط است. افزایش مصرف ماست با تراکم بیشتر استخوان لگن و کاهش قابل توجه ریسک پوکی استخوان در مردان و زنان همراه است. پوکی استخوان بیماری مزمن مرتبط با کاهش مقاوت استخوان و افزایش ریسک شکستگی استخوان […]

6

مطالعه نشان داده است هر واحد افزایش مصرف ماست در زنان با کاهش ۳۹ درصدی ریسک پوکی استخوان مرتبط است.

افزایش مصرف ماست با تراکم بیشتر استخوان لگن و کاهش قابل توجه ریسک پوکی استخوان در مردان و زنان همراه است. پوکی استخوان بیماری مزمن مرتبط با کاهش مقاوت استخوان و افزایش ریسک شکستگی استخوان است.

مطالعه جدید نشان داده است هر واحد افزایش در میزان ماست در زنان موجب کاهش استئوپنیا (علائم اولیه از دست دادن استخوان ها و عدم تولید استخوان های جدید) تا ۳۱ درصد و پوکی استخوان تا ۳۹ درصد می شود.

در عوض در مردان، مصرف ماست منجر به کاهش ۵۲ درصدی پوکی استخوان می شود.ایمون لایرد، سرپرست تیم تحقیق از کالج ترینیتی دوبلین، در این باره می گوید: «ماست منبع غنی مواد مغذی مختلف برای تولید استخوان است. داده ها نشان می دهد افزایش مصرف ماست می تواند شیوه ای برای حفظ سلامت استخوان ها باشد.»

محققان دریافتند میزان تراکم استخوان لگن و گردن در زنانی که بیشترین مصرف ماست را داشتند ۳.۱ تا ۳.۹ درصد بیشتر بود. شاخص شکست استخوان در مردان دارای بالاترین مصرف ماست ۹.۵ درصد کمتر بود.